| کد خبر: 202842 |

آزادراه‌های الکترونیکی شش تایی شدند

در شرایطی که از اواخر اسفندماه سال گذشته پرداخت عوارض در چهار آزادراه دولتی الکترونیکی شد، دو آزادراه بندرعباس-شهید رجایی و تبریز-ارومیه این هفته به جمع آزادراه‌های الکترونیکی پیوستند و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد آن‌ها تا عید نوروز امسال به بیش از ۱۰ آزادراه خواهد رسید.

تین نیوز

در شرایطی که از اواخر اسفندماه سال گذشته پرداخت عوارض در چهار آزادراه دولتی الکترونیکی شد، دو آزادراه بندرعباس-شهید رجایی و تبریز-ارومیه این هفته به جمع آزادراه‌های الکترونیکی پیوستند و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد آن‌ها تا عید نوروز امسال به بیش از ۱۰ آزادراه خواهد رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، ۲۸ اسفندماه سال گذشته چهار آزادراه دولتی تهران – ساوه، قزوین – زنجان، تهران – قزوین و تهران – قم پرداخت عوارض‌شان الکترونیکی شد و دیگر نیاز نبود مردم ساعت‌ها در صف عوارضی‌های این محورها منتظر بمانند. البته براساس وعده مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و وزارت راه و شهرسازی قرار بود تعداد آزادراه‌های الکترونیکی تا پایان امسال به عدد ۱۱ برسد و به زودی همه ایستگاه‌های عوارضی در همه آزادراه‌های کشور جمع شود.

براساس آخرین اطلاعات و اخبار به دست آمده خبرنگار ایسنا، آزادراه بندرعباس – شهید رجایی یکشنبه هفته جاری رسماً به جمع آزادراه‌های الکترونیکی پیوست و قرار بود آزادراه تبریز – ارومیه نیز پنجشنبه هفته گذشته الکترونیکی شود اما برخی مشکلات سبب به تاخیر افتادن چند روزه آن شد که به زودی پرداخت عوارض در این محور نیز الکترونیکی خواهد شد.

مسئولان شرکت تامین‌کننده تجهیزات الکترونیکی آزادراهی به ایسنا در این باره اینگونه گزارش دادند که تا عید نوروز امسال تعداد آزادراه‌های الکترونیکی به بالاتر از عدد ۱۰ خواهد رسید. اما این مساله بستگی به توافق با سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران آزادراه‌های مختلف دارد که بخش خصوصی محسوب می‌شوند.

البته در حال حاضر توافقات لازم در این زمینه با بهره‌برداران آزادراه‌های همت – کرج و قطعه یک آزادراه تهران – شمال برای تجهیز و الکترونیکی شدن صورت گرفته است که آزادراه تهران – شمال همزمان با افتتاح در دهه فجر امسال و آزادراه همت – کرج در صورت افتتاح در سال آینده، الکترونیکی خواهد شد.

همچنین تجهیزات فنی برای الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در آزادراه‌های قزوین – رشت، قم – کاشان و کاشان – نطنز – اصفهان نصب و توافق با بهره‌برداران این آزادراه‌ها نیز تقریبا نهایی شده است. با توجه به روند مذاکرات به احتمال زیاد آزادراه‌های تهران – پردیس، باغچه – مشهد و زنجان – تبریز نیز تا عید امسال در صورت توافق الکترونیکی خواهند شد که در صورت عملیاتی شدن همه این مسیرها تعداد آزادراه‌های الکترونیکی به ۱۳ آزادراه خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.