| کد خبر: 201687 |

دولت عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال را کم کرد

رییس بهره برداری آزادراه خرم آباد - پل زال گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی، تخفیف هایی در عوارض این محور ترانزیتی اعمال شد.

تین نیوز

رییس بهره برداری آزادراه خرم آباد - پل زال گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی، تخفیف هایی در عوارض این محور ترانزیتی اعمال شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، عبدالرضا دستمالچی افزود: بر این اساس خودروهایی که در طول یک ماه بیش از ۴۰ بار از این آزادراه تردد داشته باشند ۳۰ درصد تخفیف در عوارضی آنها اعمال می شود.

وی اظهار داشت: همچنین خودروهای پلاک عمومی (پلاک زرد با علامت ع) مربوط به ناوگان مسافری و صرفا مشتمل بر تاکسی، تاکسی ون و مینی بوس از ۲۰ درصد تخفیف عوارضی بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان برای اطلاعات بیشتر به دفاتر عوارضی مراجعه کنند تصریح کرد: زمان معینی برای اجرای این طرح مشخص نشده و این روال، تا اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا آزادراه خرم آباد پل زال در حد فاصل ۲ شهر خرم آباد و اندیمشک به طول ۱۰۴ کیلومتر قرار گرفته که با هدف کاهش تصادف و زمان سفر، صرفه جویی سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال در مصرف سوخت، کاهش ۶۰ کیلومتری طول مسیر نسبت به مسیر قدیمی خرم آباد - پلدختر - اندیمشک، کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت مطمئن در این مسیر احداث شد و در ۱۱ آبان سال ۸۹ به بهره برداری رسید.

ساخت این آزادراه حدود ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته که ۵۰ درصد آن توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی تامین شده که گفته می شود سهم دولت پس از پنج سال از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودروها برگشت داده شده و در اظهار نظرهایی عوارض دریافتی از خودروها در این آزادراه از ۱۸ سال تا ۳۰ سال پس از بهره برداری به بخش خصوصی تعلق خواهد گرفت.

شهریورماه امسال عوارض دریافتی خودروهای سواری از ۱۵ هزار به ۱۸ هزار تومان، مینی بوس از ۳۰ به ۳۱، وانت از ۳۰ به ۳۵، اتوبوس از ۳۵ به ۳۶، سه محور از ۴۵ به ۵۵ و تریلی از ۵۵ به ۶۵ هزار تومان افزایش یافت.

امروزه با توجه به وقوع سیل ویرانگر در جاده خرم آباد - پلدختر، حجم خودروهای عبوری از گلوگاه ترانزیتی شمال – جنوب افزایش یافته و افزایش عوارض این مسیر موجب اعتراض تعداد بیشتری از مسافران و رانندگان شده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.