| کد خبر: 49494 |

سه راه شهرستانک تا تونل البرز جایگزین قطعه دوم آزادراه تهران - شمال

تین نیوز | مدیر ساخت و توسعه راههای استان البرز با بیان اینکه از سه راه شهرستانک تا تونل البرز گزینه جایگزین قطعه دوم آزادراه تهران- شمال در نظر گرفته شده است،‌ گفت:‌ این مسیر به طول هجده کیلومتر می تواند جایگزین منطقی قطعه دو و سه باشد.
 
افشین پیرنون اظهار داشت: ‌ ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران- شمال اعتبار بسیار زیادی می‌خواهد و می‌توان آزادراه را از قطعه یک به این مسیر متصل کرد.
 
وی با بیان اینکه تا کنون تصمیمی نهایی در این خصوص اتخاذ نشده و هیچ عملیاتی به اجراء نرسیده است، گفت: این مسیر از نظر مطالعاتی گزینه منطقی برای جایگزین موقت قطعات دو و سه محسوب می‌شود و در صورت موافقت با این گزینه، ‌ جاده فعلی که در حال حاضر به صورت رفت و برگشت است، ۴ بانده می‌شود و و خطوط رفت و برگشت از هم جدا خواهد شد.
 
پیرنون با اشاره به اشکال این گزینه مطرح، ‌ گفت: ‌مشکلی که وجود دارد این است که مسیر سه راه شهرستانک تا تونل البرز ۱۹ کیلومتر از ۳۲ کیلومتر قطعه ۲ را پوشش می‌دهد و نمی‌تواند جایگزین قطعی قطعات ۲ و ۳ باشد اما تا زمان ساخت قطعات ۲ و۳ می‌توان از این گزینه به عنوان راهکار موقتی استفاده کرد. ‌
 
اخیرا آخوندی وعده افتتاح قطعه یک آزادراه را تا ۳۰ ماه آینده داد و اعلام کرد: ‌ این پروژه اعتبار دولتی ندارد و بنیاد مستضعفان برای ادامه اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری می‌‌کند.
 
در حال حاضر قطعه یک آزادراه با طول ۳۲ کیلومتر ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قطعه چهار که با افتتاح زود‌تر از موعد اسفند ماه سال ۹۱ به بهره برداری رسید اما پس از چندین بار انسداد در دولت یازدهم ‌ تردد از این قطعه متوقف شد و با افتتاح مجدد از ایام نوروز ۹۴ زیر ترافیک رفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا حشمتی 0 0

    باید میراثفرهنگی به سرعت وارد عمل بشه و جاده تاریخی - توریستی چالوس رو در فهرست آثار ملی قرار بده و جلوی ۴بانده شدن و تعریضش رو بگیره. چرا که افراد بی تدبیر و نا امید که از ساخت یک آزادراه عاجزند برای تخریب این جاده و سرپوش گذاشتن بر ناتوانی و بیکفایتیشون نقشه ها کشیدند. این تخریب هیچ راه بازگشتی ندارد و آیندگان فقط افسوس خواهند خورد. امیدوارم با استیضاح وزیر فرد دلسوزی بر مسند نشیند تا داعشیانی که فقط تخریب آثار تاریخی جاده ای رو بلدند دستشان کوتاه شود

  • 0 0

    قطعه یک و تونل البرز را لاقل با هم آماده کنید و حد فاصل بین تونل البرز تا قطعه یک را به چند باند تبدیل کنید همین کار هم صورت بگیرید کاری بزرگی انجام شده کلی از ترافیک جاده کم می شود