| کد خبر: 241360 |

افزایش حجم آب دریاچه ارومیه

حجم آب دریاچه ارومیه ۲۵۰ میلیون متر مکعب نسبت به مهر ماه سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

تین نیوز

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه ۲۵۰ میلیون متر مکعب نسبت به مهر ماه سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مهرنگ دوستی رضایی گفت: تراز آبی دریاچه ارومیه با توجه به بارش های خوب زمستان امسال افزایش یافته  و حجم آب دریاچه هم اکنون ۲۵۰ میلیون مترمکعب بیشتر از ابتدای سال آبی جاری ( اول مهر) است.

وی  افزود: براساس  آخرین پایش انجام شده ، ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون مترمکعب بود.

دوستی رضایی  اضافه کرد: همچنین تراز دریاچه ارومیه به هزار و ۲۷۰ متر و ۷۳ سانتی متر رسیده در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۰) هزار و ۲۷۰ متر و ۶۵ سانتی متر بود و هشت سانتی متر بیشتر شده است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش ۳۰۷ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه در این بازه زمانی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر وسعت نگین آبی آذربایجان ۲ هزار و ۳۳۴ کیلومتر مربع است.

با این وجود  تراز ، حجم و وسعت دریاچه ارومیه با زمان مشابه سال گذشته فاصله دارد به طوری که تراز فعلی ۶۷ سانتی متر پایین تر از زمان مشابه سال ۱۳۹۹ برآورد می شود.

همچنین در بازه زمانی یک سال اخیر، حجم دریاچه ۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون مترمکعب و وسعت دریاچه هم هزار و ۱۷۴ کیلومترمربع کمتر شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.