| کد خبر: 229659 |

اعتصاب رانندگان اتوبوس حمل و نقل عمومی این شهر را فلج کرد

بیش از ۲۹۰ راننده‌ اتوبوس بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه برای چندمین بار پیاپی از روز پنجشنبه هفته گذشته دست از کار کشیدند

تین نیوز

بیش از ۲۹۰ راننده‌ اتوبوس بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه برای چندمین بار پیاپی از روز پنجشنبه هفته گذشته دست از کار کشیدند و نسبت به برآورده نشدن قول رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در پرداخت مطالبات شهرداری ارومیه به بخش خصوصی اتوبوسرانی دست به اعتصاب زدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، آذر ماه سال گذشته بود که رانندگان اتوبوس بخش خصوصی در پی پرداخت نشدن مطالباتشان، دست به اعتصاب زدند، رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با حضور در جمع رانندگان و بهره‌برداران بخش خصوصی، قول مساعد داد تا این مطالبات به صورت تقسیطی و ماهانه به حساب بهره‌برداران بخش خصوصی واریز شود.

پس از این دیدار، بخشی از مطالبات در دو مرحله به حساب بهره‌برداران واریز شد ولی این امر تداوم نداشت و با گذشت چند ماه، بار دیگر بهره‌برداران بخش  خصوصی سازمان اتوبوسرانی در اعتراض به این وضعیت، از پنجشنبه هفته گذشته دست به اعتصاب زده‌اند.

عدم انتقال سند اتوبوس پس از اتمام تعهد ۱۰ ساله رانندگان در هشت سال اخیر و واریز نشدن مابقی یارانه بلیت از سوی شهرداری ارومیه به حساب بهره‌برداران، از جمله دلایل اعتراض بهره‌برداران بخش خصوصی است، به طوری که آنها اعلام می‌کنند شهرداری مبالغ مربوط به مابقی یمت بلیت را از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دریافت و در منابعی دیگر هزینه کرده و این مطالبات طی سال‌های متمادی به حساب بهره‌برداران واریز نشده است.

شهرداری ارومیه از بابت یارانه بلیت به بهره‌برداران بدهی ندارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه به واگذاری سند اتوبوس‌ها پس از اتمام قرارداد ۱۰ ساله با بخش خصوصی اشاره و  اظهار داشت: طی تفاهم نامه ۱۰ ساله که بین بهره‌بردار و شهرداری وجود دارد مقرر شده بود پس از ۱۰ سال سند به نام بخش خصوصی واگذار شود و در صورت رضایت شهرداری، این تفاهم نامه ۵ سال دیگر تمدید شود و براین اساس اتوبوس‌ها تسهیلات نوسازی و بازسازی دریافت کنند که در حال حاضر تکلیف این تسهیلات مشخص نشده است.

حسین پناهی تصریح کرد: در حال حاضر آماده واگذاری سند به بخش خصوصی هستیم ولی بهره‌برداران در این خصوص همکاری لازم را ندارند.

وی افزود: شهرداری ارومیه به ازای هر بهره‌بردار ۳۰ میلیون تومان از بابت یارانه مستمری بدهی داشت که طی توافق شفاهی نماینده بهره‌برداران بخش خصوصی با شهردار سابق ارومیه، مقرر شده بهره‌برداران فقط ۱۰ میلیون تومان را ۲ قسط دریافت و از مابقی این مبلغ صرف نظر کنند و این مبلغ نیز طی ۲ قسط پرداخت شده و در حال حاضر بدهی به بهره‌برداران نداریم.

پناهی با بیان اینکه فقط بدهی شهرداری به تعدادی از بهره‌برداران بخش خصوصی از بابت جابه‌جایی زائرین به کربلا را شامل می‌شود، تصریح کرد: این بدهی نیز بنا به اختلاف بهره‌برداران پرداخت نمی‌شود به طوری‌که بهره‌برداران اعلام می‌کنند که باید این مبلغ بین تمام بهره‌برداران توزیع شود در حالی که فقط تعداد خاصی از اتوبوس‌ها در این زمینه خدمات ارائه داده‌اند.

وی با بیان اینکه عمده مطالبات بهره‌برداران بخش خصوصی مربوط به تداوم خدمت است، گفت: طی تفاهم نامه ۱۰ ساله که بین بهره‌بردار و کارفرما وجود دارد مقرر شده بود پس از ۱۰ سال سند به نام بخش خصوصی واگذار شود و در صورت رضایت کارفرما، این تفاهم نامه ۵ سال دیگر تمدید شود و براین اساس اتوبوس ها تسهیلات نوسازی و بازسازی دریافت کنند که بهره‌برداران بخش خصوصی زیر بار این قرارداد نمی روند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه که در گذشته نیز از عدم تامین منابع مالی نوسازی و بهسازی اتوبوس‌های فرسوده شهر ارومیه خبر داده بود، اظهار داشت: در صورتی که بهره‌برداران تمایل داشته باشند، می‌توانیم اقدامات لازم را در این زمینه شروع و رایزنی کنیم.

وی با بیان اینکه اعتصاب اتوبوس‌ها به هیچ عنوان به نفع بهره‌برداران نخواهد بود، افزود: این اعتصاب‌ها، مدیریت شهری را وادار به اتخاذ تصمیماتی خواهد کرد که به هیچ عنوان به نفع بهره‌برداران نخواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.