| کد خبر: 225097 |

◄ ماکو؛ بهشت مونتاژ کاران لوازم خانگی

شهرستان ماکو با برخورداری از ظرفیت بزرگترین منطقه آزاد صنعتی - تجاری کشور و وجود تنها گمرک زمینی جهت ورود به اروپا؛ همچنین امتیازات ویژه منطقه آزاد برای تولید کنندگان، واردکنندگان و صادر کنندگان زمینه را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی محیا ساخته است.

تین نیوز

شهرستان ماکو با برخورداری از ظرفیت بزرگترین منطقه آزاد صنعتی - تجاری کشور و وجود تنها گمرک زمینی جهت ورود به اروپا؛ همچنین امتیازات ویژه منطقه آزاد برای تولید کنندگان، واردکنندگان و صادر کنندگان زمینه را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی محیا ساخته است.

یحیی کاظمی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ماکو گفت: این شهرستان با برخورداری از ظرفیت واردات کالا های فاقد تولید داخل؛ بخصوص قطعات، ماشین آلات صنعتی و مواد اولیه لازم برای تولید کنندگان بویژه برای تولید کنندگان لوازم خانگی یک امتیاز ویژه به شمار می رود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت دارندگان کارت های پیله وری از جمله مزیت های وارداتی این منطقه است که بیشتر تولید کنندگان که ترخیص سریع کالاهای مورد نیاز بخصوص مواد اولیه تولید برای آنها اهمیت دارد این روش را ترجیح می دهند.

کاظمی تصریح کرد: واردات از طریق بازارچه مرزی به واسطه دارندگان کارت های پیله وری هم برای تجار و تولید کنندگان به صرفه است و هم به لحاظ زمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

کاظمی اضافه کرد: واردات کالا از طریق ثبت سفارش واحدهای تولیدی مستقر در منطقه آزاد ماکو با اخذ مجوز از کمیسیون ارزش افزوده؛ کالاهای مورد نیاز خود را با تخفیف های ویژه مطابق مصوبه کمیسیون ارزش افزوده تأمین می کنند و از بازار چه مرزی برای عرضه محصولات خود بیشترین استفاده را می نمایند.

وی با اشاره به اینکه شمار واحدهای تولید کننده لوازم خانگی در شهرستان ماکو روبه رشد می باشد گفت: با توجه به شرایط خاص حاکم بر مناطق آزاد صنعتی – تجاری؛ تعدادی از این تولید کنندگان در صدد افزایش تولید و نوع محصولات خود هستند.

کاظمی خاطر نشان کرد: طی سال جاری یکصد میلیون دلار در دو مرحله سهمیه ارزی در قبال صادرات کالا به بازارچه ساری سوی ماکو تخصیص یافته است که تا کنون از سهمیه تخصیصی 4 هزار و 250 فقره ثبت آماری به ارزش 75 میلیون دلار انجام شده است.

لازم به ذکر است که علاوه بر انجام ثبت های آماری در اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ماکو بیش از 3 هزار مورد خدمات متفرقه نیز در زمینه کارت های پیله ری انجام شده است.

عمده کالاهای وارد شده تحت عنوان بازارچه مرزی بواسطه دارندگان کارت پیله وری از گمرک بازرگان که وارد کشور شداند عبارتند از مواد اولیه خام مورد نیاز واحدهای تولیدی، ماشین آلات خط تولید، لوازم یدکی ماشین آلات و انواع قطعات خودرو، ماشین آلات و ادوات کشاورزی، مواد معدنی که مشابه آن در داخل کشور تولید نمی شود و ابزار آلات برقی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.