| کد خبر: 220042 |

۲۸۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های راهسازی در آذربایجان‌غربی هزینه شد

مدیرکل راه ‌و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در هشت حوزه راه و شهرسازی طی یک سال گذشته در استان هزینه شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه ‌و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در هشت حوزه راه و شهرسازی طی یک سال گذشته در استان هزینه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید محسن حمزه‌لو با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات حوزه راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی بهره برداری از کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول ۴۸ کیلومتر است، افزود: عملیات احداث بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو از سال ۱۳۸۵ آغاز شده بود ولی این طرح از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۶ تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح در ۲ سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ با پیشرفت فیزیکی آن در ۱۱ سال گذشته برابری می‌کند، افزود: ۶۰ درصد از این طرح جاده‌ای به طول ۳۰ کیلومتر تا آبان ۱۳۹۸ به اتمام رسید.

مدیرکل راه ‌و شهرسازی آذربایجان‌غربی انجام مطالعات چهار خطه کردن از محور ایواوغلی- مرند به طول ۱۴ کیلومتر، آغاز تعریض و بهسازی خروجی شهر میاندوآب به شاهین دژ به طول هشت کیلومتر و آغاز بهسازی محور سردشت، پیرانشهر به طول ۲ کیلومتر را از جمله طرح‌های انجام شده در یک سال گذشته عنوان کرد.

وی افزود: اجرای پروژه تعریض و ساماندهی ورودی پیرانشهر به طول ۳.۵ کیلومتر، انجام مطالعات تعریض و بهسازی محور ایواوغلی به منطقه آزاد ماکو و آغاز برخی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی همچون مجتمع فرهنگی و هنری و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای را از دیگر طرح‌های مهم اجرا شده طی یک سال گذشته است.

به گزارش ایرنا، امید می‌رود با اجرای این طرح‌ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر در آذربایجان‌غربی، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز به روز به روز بیشتر شود.

در حال حاضر دهها طرح حوزه وزارت راه و شهرسازی در آذربایجان غربی در حال اجراست.

هم اینک، آذربایجان غربی ۱۰ هزار و ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی، روستایی و مرزی دارد که از این میزان ۴۰ کیلومتر شامل حدود ۱.۵ درصد آزادراه، ۳۸۷ کیلومتر بزرگراه و ۵۷۳ کیلومتر جاده اصلی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.