| کد خبر: 211528 |

پنج کیلومتر از کریدور بزرگراه غرب کشور شهریورماه تکمیل می شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از تکمیل پنج کیلومتر از کریدور بزرگراه غرب کشور شهریورماه امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از تکمیل پنج کیلومتر از کریدور بزرگراه غرب کشور شهریورماه امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محسن حمزه لو با بیان اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ١٨٩ کیلومتر با سرعت اجرا می‌شود افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی پیشبرد طرح‌های ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌غربی، پنج کیلومتر دیگر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب این استان تا شهریور امسال تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور با توجه به موقعیت راهبردی آذربایجان‌غربی در حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای اهرم کارآمدی برای کاهش تأثیر تحریم‌ها و بیرون‌رفت از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عملیات اجرایی کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب استان شامل سه‌راهی دارلک به مهاباد، سه‌راهی محمدیار به مهاباد، پل گدار اجرا می‌شود گفت: اگر بحث جابجایی و نیز آزاد سازی اراضی در شهرستان با برگزاری جلساتی حل شود مشکلی در تأمین نقدینگی این پروژه وجود نداشته و پیمانکار با تأمین منابع مالی آماده تسریع در روند اجرایی است.

حمزه لو بر شتاب بخشی در مراحل اجرایی پروژه ساخت این طرح ملی بر اساس برنامه زمان‌بندی تأکید کرد و اظهارکرد: این پروژه در توسعه و گسترش شبکه بزرگراهی استان و ارتقای ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأثیرگذار است.

این بزرگراه به طول ۴۵۰ کیلومتر در دست اجراست که ۱۸۹ کیلومتر آن در آذربایجان غربی واقع شده است، هر چند قطعه میاندوآب تا بوکان به طول ۲۸.۵ کیلومتر اجرایی شده اما در بخش بوکان این طرح با مشکلات زیادی از جمله معارضین ملکی و مطالبات بالای پیمانکاران مواجه است.

تسهیل در ترافیک عبوری، دسترسی آسان‌تر به مراکز مهم تجاری منطقه و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، از مهم‌ترین اهداف ساخت این بزرگراه که از سال ۸۴ عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی، رونق بخشیدن به سرمایه‌گذاری ملی و گردشگری و بهبود شرایط زیست‌محیطی در کنار اتصال میاندوآب و آذربایجان‌غربی به کرمانشاه، زمینه اتصال آذربایجان‌غربی و کردستان به عراق را نیز فراهم می‌کند، به این ترتیب آذربایجان‌غربی می‌تواند برای حمل کالاهای خود به عراق از این مسیر استفاده کند.

اما در حال حاضر وجود فیبر نوری، خط انتقال گاز، تأسیسات برق به همراه معارض ملکی در حوزه شهرستان بوکان مانع تداوم پروژه و نیز کندی روند اجرا شده است این در حالی است که مسئولان شهرستان بوکان از کم توجهی وزارت راه گلایه مند هستند اما نماینده این وزارت در استان معتقد است عدم تعامل و همکاری مسئولان محلی و مردم روند اجرا را کند کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.