| کد خبر: 208301 |

برقراری مجدد تجارت ایران و ترکیه از طریق قطار

وزیر تجارت ترکیه دستور برقراری مجدد تجارت کالا بین ایران و ترکیه را از طریق راه آهن و مسیر قطار تبریز _ رازی _ وان و بالعکس صادر کرد.

تین نیوز

وزیر تجارت ترکیه دستور برقراری مجدد تجارت کالا بین ایران و ترکیه را از طریق راه آهن و مسیر قطار تبریز _ رازی _ وان و بالعکس صادر کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی اتاق ارومیه، با تلاش‌های شبانه روزی و بی وقفه حسین پور، دبیر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه،حسن انتظار رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه، مهرداد سعادت رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، نجدت تقوا رییس اتاق بازرگانی وان ترکیه و همچنین باهمت و هماهنگی رایزن های بازرگانی ترکیه در تهران و تبریز، رخسار پکجان وزیر تجارت ترکیه دستور برقراری مجدد تجارت کالا بین ایران و ترکیه را از طریق راه آهن و مسیر قطار تبریز _ رازی _ وان و بالعکس صادر کرد.

 رخسار پکجان در توضیح جزئیات این کار به خبرنگاران گفت:برای مقابله با تبعات منفی ویروس کرونا بر تجارت خارجی ترکیه راه حل «تجارت بدون تماس» را یافتیم.یه این صورت که در مناطق مرزی با استفاده از وجود مناطق حائل کامیون ها و تریلر های دو طرف با رعایت دقیق اصول بهداشتی بارها را معاوضه خواهند کرد.

پکجان افزود: به دلیل نبود فضای حائل بین ایران و ترکیه تصمیم گرفتیم به پیشنهاد رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه و رییس اتاق بازرگانی وان از خط راه آهن تبریز _ رازی _ وان و بالعکس استفاده کنیم. بدین صورت که واگن ها از وان به مرز راه آهن رازی منتقل و از آنجا توسط لکوموتیو ایرانی به تبریز حمل خواهد شد و بلعکس.

وی در ادامه گفت:در حال حاضر 80 واگن برای ارایه خدمات حمل و نقل آماده هستند که معادل بار 160 تریلر قادر به حمل می باشند و از امروز آن را به 120 واگن معادل 240 تریلر افزایش می دهیم و به تجاری که کالاهای آن ها در دوطرف منتظر حمل هستند توصیه می کنیم از این خط آهن استفاده کنند.

خاطر نشان می شود: مرز های ایران و ترکیه از 23 فوریه 2020 (4 اسفند 1398) به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایران بسته شد و تجارت بین دو کشور متوقف گردیده بود که با تدابیر جدید امروز این تجارت مجددا برقرار گردید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.