| کد خبر: 201050 |

افتتاح ١١ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور

١١ کیلومتر از طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب به عنوان محور کلیدی کریدور بزرگراهی غرب کشور به بهره برداری رسید.

تین نیوز

سیدمحسن حمزه‌لو، مدیر اداره کل راه وشهرسازی استان آذربایجان غربی در مراسم افتتاح این طرح راهسازی گفت: پروژه‌ احداث بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب به طول ١۶۴ کیلومتر بخشی از کریدور غرب کشور است که امروز ١١ کیلومتر از این طرح به بهره برداری رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان آذربایجان غربی،حمزه‌لو با اشاره به این‌که ۵٣٩ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود، ادامه داد: کریدور بزرگراهی غرب کشور در طول مسیر استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان قرار دارد که مرز بازرگان را به بندر امام خمینی(ره) متصل می‌کند.

وی بابیان این‌که برای تکمیل ١١ کیلومتر از طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب افزون بر ٢١٠ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: ٩۶ کیلومتر از این طرح در سال‌های گذشته به بهره برداری رسیده و در این مرحله ۵ کیلومتر و ۵٠٠متر از قطعه‌ی ١-د و ۵کیلومتر و ۵٠٠متر از قطعه‌ی ٢-ج افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص مشخصات فنی این طرح اظهار کرد: ٣۴ دستگاه ابنیه فنی در پروژه افتتاحی محور ارومیه- مهاباد و میاندوآب احداث شده است.

حمزه‌لو، فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای مبادلات مرزی، توسعه شبکه بزرگراهی، افزایش ضریب ایمنی و ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای و کاهش تصادفات رانندگی را از مهم ترین پیامدهای مثبت اجرای این طرح برشمرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.