| کد خبر: 76717 |

رشد ۵۹ درصدی حمل بار در ناحیه راه‌آهن آذربایجان / استقبال دانشگاهیان از قطارهای حومه‌ای

تین نیوز | مدیرکل راه‌آهن آذربایجان (تبریز) با بیان اینکه دانشجویان و کادر دانشگاهی تربیت معلم از قطارهای حومه‌ای تبریز-تربیت معلم استقبال بسیار خوبی داشته‌اند٬ گفت: طبق آمار در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۴ در قیاس با مدت مشابه سال گذشته استقبال از قطارهای حومه‌ای رشد ۱۲ درصدی داشته است.
 

میرحسن موسوی با تشریح آمار حمل بار در ناحیه راه‌آهن آذربایجان٬ گفت: طبق آمار٬ در بخش تن کیلومتر مبدأ و مقصدی در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۴ در قیاس با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۵۹ درصدی بودیم که این آمار با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده امنیتی در حمل بار ترانزیتی به ترکیه قابل توجه است.

وی با اشاره به حوادث کشور ترکیه و نا امنی در این کشور٬ یادآور شد: اتفاقات ترکیه بر میزان حمل بار و ترانزیت راه‌آهن ناحیه آذربایجان تأثیر منفی داشت ولی در عین حال در ماه‌های اخیر اقدامات خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌های صورت گرفته انجام شد که در مجموع این عقب ماندگی را پوشش داد.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان(تبریز) ادامه داد: در خصوص تن کیلومتر مرزی ( در ناحیه راه‌آهن آذربایجان) حمل بار داخلی نیز در ۹ ماهه امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته رشد ۸ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

وی یادآور شد: در بخش بارگیری نیز در همین مدت پیشرفت ۲۳ درصدی تناژ بارگیری شده را شاهد بودیم که این آمار هم در صورت رقم نخوردن حوادث ترکیه می‌توانست از رشد بالاتری برخوردار باشد.

موسوی با بیان اینکه میزان جابه‌جایی مسافر نیز نسبت به ۹ ماهه ابتدایی سال‌ گذشته تغییری نداشته است٬ اضافه کرد: البته در بخش حمل و نقل ریلی حومه ناحیه راه‌آهن آذربایجان رشد ۱۲ درصدی داشته است.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: قطارهای حومه‌ای با توجه به تأکیدات وزیر راه و شهرسازی و توجه ویژه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به این مدل از حمل و نقل جدید رشد ۱۲ درصدی را در این حوزه رقم زد.

وی یادآور شد: با توجه به استقبال مناسب دانشجویان تربیت معلم از قطارهای حومه‌ای مسیر تبریز-تربیت معلم ۸ سرویس برای انتقال دانشجویان و کادر دانشگاهی این دانشگاه در ساعات ابتدای صبح و عصر در نظر گرفته شد.

موسوی با بیان اینکه دو سرویس قطار برقی با ظرفیت ۷۲۰ نفر و ۶ سرویس ریل‌باس با ظرفیت ۳۶۰ نفر برای انتقال مسافران در مسیر تبریز-تربیت در نظر گرفته‌ایم٬ یادآور شد: ضریب اشغال این قطارها به ویژه در صبح و عصر که ساعت کار دانشگاه آغاز و به پایان می‌رسد٬ بسیار مناسب است.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان(تبریز) افزود: نرخ بلیت هم با تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای این قطارهای حومه‌ای بسیار ارزانتر از مسیر رقابتی جاده‌ای خود هزار تومان در نظر گرفته شده که همین مسئله نیز یکی از دلایل استقبال خوب از قطار حومه‌ای تبریز-تربیت است.
وی یادآور شد: دیگر مسیر حومه‌ای ناحیه آذربایجان٬ مسیر تبریز-جلفا است که روزانه یک ریل باس با ظرفیت ۳۶۰ نفر و نرخ بلیت ۳ هزار تومان سیر می‌کند و به مسافران حومه‌ای سرویس می‌دهد.

موسوی درباره آخرین وضعیت سیر قطارهای مسافری به ترکیه٬ گفت: سیر قطارهای مسافری به ترکیه همچنان متوقف است و هر زمان که ترکیه بتواند امنیت قطارهای ایرانی را تضمین و وزارت امور خارجه اجازه سیر را صادر کند٬ قطارهای مسافری کشورمان به مقصد وان و آنکارا سیر خواهند کرد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.