| کد خبر: 270499 |

۹۷ هزار نفر در تعطیلات نوروزی از طریق فرودگاه تبریز جابجا شد

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: در بازه زمانی ۱۴ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین امسال، ۹۷ هزار نفر با ۷۸۷ پرواز از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به مقاصد مختلف جابجا شدند.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: در بازه زمانی ۱۴ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین امسال، ۹۷ هزار نفر با ۷۸۷ پرواز از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به مقاصد مختلف جابجا شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رامین آذری اظهار کرد: این تعداد پرواز که به ۱۸ مقصد داخلی و خارجی انجام شد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافت و به طور متوسط روزانه ۴۰ پرواز از این فرودگاه به مقاصد مختلف انجام شد.

آذری ادامه داد: بیشترین افزایش در حوزه مسافر و پرواز خارجی بود که ۲۱۴ پرواز انجام شد و ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر به ۹ شهر خارجی در چهار کشور جابجا شدند که از نظر مسافر ۳۰ درصد و از نظر پرواز ۳۱ درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود.

وی افزود: این پروازها از طریق ۶ ایرلاین ( خط پروازی ) خارجی و ۱۴ ایرلاین داخلی صورت گرفت که در نوع خود بی سابقه بود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تعطیلات نوروزی تا ۱۷ و ۱۸ فروردین ادامه دارد انتظار داریم تعداد مسافر جابجا شده از طریق این فرودگاه رو به افزایش باشد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی با بیان اینکه از مجموع پروازهای انجام شده در این ایام، ۱۰ پرواز تاخیر غیرمتعارف داشتند، گفت: هماهنگی لازم انجام شده تا مبلغ بلیت ۲ پرواز که ساعت تاخیرشان بسیار زیاد بود بعد از تعطیلات عودت داده شود .

آذری با عذر خواهی به خاطر تاخیر پروازهای فرودگاه های تبریز افزود: در مقایسه با سال های قبل، یکی از کم تاخیرترین تعطیلات را تجربه کردیم که از این بابت از شرکت های هواپیمایی تشکر و قدردانی می کنم.

وی همچنین از مسافرانی که به دلیل بالا بودن تعداد پروازها، مجبور به استفاده از ترمینال حج شدند عذرخواهی کرد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمال غرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.