| کد خبر: 264945 |

۵ پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح در تبریز اجرا می شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز از تداوم عملیات اجرای ۵ پروژه تقاطع غیرهمسطح در این کلان‌شهر خبر داد.

تین نیوز

سامان احمدزاده با اشاره به اجرای ۵ پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح اظهار کرد: در حاضر پروژه های تقاطع غیر همسطح پل معلم، پل قراملک، ۶۵ متری خاوران (خلعت پوشان)، پل شهید حیدری و پل تبادل ارس در تبریز توسط شهرداری تبریز در حال اجراست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، احمدزاده افزود: هدف از اجرای این پروژه ها کاهش بار ترافیکی و زمان سفرهای درون شهری و همچنین ایمن سازی، کاهش تصادفات و تسهیل دسترسی های عبوری شهروندان است که مراحل اجرایی آن در حال تداوم است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در خصوص پروژه تقاطع غیر همسطح معلم گفت: با اجرای این پروژه بار ترافیکی خیابان نظام پزشکی به طرف چایکنار کاهش پیدا خواهد کرد و این پروژه به دلیل استفاده از تکنولوژی سگمنتال و دهانه های طولانی تر، دارای معماری خاص و دوام بیش تری خواهد بود.

وی اعتبار اولیه این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و در خصوص مشخصات فنی آن گفت: این پروژه به طول ۶۳۰ متر و عرض ۱۶ متر با کارفرمایی شهرداری منطقه ۵ و اجرای شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان با پیشرفت فیزیکی ۲۲ درصد در دست احداث است.

احمدزاده تقاطع غیر همسطح قراملک را نیز یکی از پروژه های مهم ترافیکی سال جاری عنوان کرد و گفت: با تکمیل این پروژه شاهد تسهیل تردد شهروندان در غرب تبریز و روان سازی ترافیک در این مسیر خواهیم بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح قراملک با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان به طول ۵۳۰ متر و عرض ۲۱.۲۰ متر در راستای روان سازی ترافیک جاده سنتو میدان کارگر با ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرای عملیات حفاری و آرماتوربندی شمع های باقی مانده است.

احمدزاده در ادامه با اشاره به اهمیت احداث پل خلعت پوشان نیز گفت: ایجاد و تکمیل شریان های مهم ارتباطی شهرک خاوران با پیرامون خود و نیز راه های ارتباطی با هسته اصلی تبریز یکی از ضرورت های این منطقه است.

وی افزود: در همین راستا پروژه پل خلعت پوشان که به دلیل موانع اجرایی با پیشرفت کندی در حال اجرا بود با حل برخی موانع وارد فاز جدیدی شده و با شتاب گیری بیشتری در حال اجراست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز با اشاره به اجرای پل شهید حیدری گفت: پس از بهره برداری از پل های روگذر ولایت و ولیعصر (عج)، سومین تقاطع غیر همسطح مسیر اتوبان ولایت با عنوان روگذر شهید حیدری مقابل مجتمع باران واقع در انتهای کوی نصر احداث می شود.

وی گفت: این پل به طول ۲۲۵ متر و عرض ۲۴ متر با ۸ پایه و دو کوله در ابتدا و انتهای پل احداث می شود که که ارتفاع بلندترین پایه پل ۱۶ متر خواهد بود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه ها کمک شایانی به صرفه جویی در زمان، بهبود عبور و مرور و کاهش ترافیک می کند.

وی اضافه کرد: تمام توان و تلاش خود را برای خدمت به شهروندان و رفع مشکلات شهر به کار می گیریم و در همین راستا در کنار انجام کارهای کوتاه مدت کار مطالعاتی چند طرح کلان شهری با هدف رفع مشکلات ترافیکی نیز در برنامه کاری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.