| کد خبر: 264782 |

۱۰ درصد آزادراه های کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد

استان آذربایجان شرقی با دو پایانه مرزی جلفا و نوردوز محل اتصال کشورهای قفقاز است و با قرار گرفتن در مسیر کریدورهای حمل و نقل بین المللی نقش مهمی را در امر حمل و نقل ایفا می کند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در رابطه با ایمنی جاده ها گفت: ۶۵ نقطه پر تصادف داشتیم که تنها ۵۲ مورد از آن ها رفع شده و امیدواریم تا سال آینده تمام نقاط پرتصادف را مرتفع کنیم.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، اورجعلی علیزاده اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی با مساحت حدود ۴۵ هزار کیلومتر مربع و جمعیت حدود چهار میلیون نفر با ۲۱ شهرستان، ۷۰ شهر ۲۷۱۰ روستا قطب صنعتی، کشاورزی و معدنی شمال غرب کشور با دو پایانه مرزی جلفا و نوردوز محل اتصال کشورهای قفقاز و با قرار گرفتن در مسیر کریدورهای حمل و نقل بین المللی نقش مهمی را در امر حمل و نقل ایفا می کند.

وی گفت: در مجموع دو وظیفه نگهداری و حراست از جاده های مواصلاتی استان و سیاست گذاری حمل و نقل در حوزه کالا، مسافری و ترانزیت برعهده این اداره کل است.  

علیزاده اظهار کرد: ۱۰ درصد آزادراه های کشور در استان ما قرار دارند.  

وی ادامه داد: نزدیک به ۶۵۰ هزار تن آسفالت در محورهای مواصلاتی استان شامل ۴۵۰ هزار تن در محورهای شریانی و ۲۰۰ هزار تن در راه های روستایی در سال جاری آسفالت ریزی شده است.  

علیزاده گفت: در حوزه حمل و نقل ۵۰۰ شرکت اعم از کالا، مسافر و بین المللی و ۵۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان باری دراستان فعالیت می کنند.  

وی با ارائه گزارشی از وضعیت اجرای پروژه تعریض اتوبان کسایی گفت: اتوبان شهید کسایی تبریز یک آزادراه به طول ۱۸ کیلومتر با رمپ و لوپ ها در جنوب شهر تبریز است که جنوب شرقی تبریز را به جنوب غربی متصل می کند.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در زمان ساخت همه ابنیه های فنی و جسم راه ۶ خطه طراحی و اجرا و روسازی آن چهار خطه اجرا شده است.  

علیزاه ادامه داد: حذف رفوژ وسط و زیرسازی بستر و روسازی محل رفوژ توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و جابه جایی و انتقال درختان و لایه های آسفالت و نصب نیوجرسی توسط شهرداری انجام می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    آزادراه تبریز به زنجان پراز دست انداز ومستعمل بالاخره کی ترمیم می شود ؟

  • ناشناس 0 0

    من که در جادها هستم،استانداردسازی جاده ها باید اجرای شود ،آب نباید روی آسفالت بماند،شیب بندی و و وخلاصه آسفالت دو سانتی عمرش یک سال ،،زیر صفر ۲۰ درجه چه قیری خوب ،عمل می‌کنند نه،،،ایران به آذربایجان بدهکار است،،دیکه کافی حقمان را باید گرفت،،خاک بر سر ما خواسته ابتدای داریم نمی‌توانیم بکیریم،،خدایا تو شاهد باش