| کد خبر: 255332 |

◄ فیلم | معرفی راه آهن میانه - بستان آباد - خاوران

پروژه خط ریلی میانه - بستان آباد - خاوران ارزشی نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان دارد و می تواند به کاهش چهار ساعته زمان سفر از تبریز به سمت تهران منجر شود.

تین نیوز

به گفته معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها، پروژه خط ریلی میانه - بستان آباد - خاوران ارزشی نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان دارد و می تواند به کاهش چهار ساعته زمان سفر از تبریز به سمت تهران منجر شود.

به گزارش تین نیوز، سال ۱۳۷۹ مهم ترین پروژه ریلی شمال غرب از میانه به تبریز توسط وزیر راه دولت وقت کلنگ زنی شد، اما این پروژه چندین رئیس جمهور و دولت مختلف را به خود دید و بعد از گذشت 22 سال ها هنوز تکمیل نشده است.

این پروژه قرار بود تا نهایت بعد از چند سال تکمیل شود، آن سال ها بسیاری از تبریزی های ساکن تهران از کلنگ زنی این پروژه خوشحال بودند چراکه مسیر خسته کننده و ۱۲ ساعته تهران تا تبریز با قطار در ۷ ساعت طی می شد، ۸ وزیر راه و ۴ رئیس جمهوری در خصوص این پروژه وعده داده بودند اما افتتاح این پروژه به عمر کاری آنها قد نداد.

خبرهای مهم روز را بخوانید؛

اکنون ۲۲ سال از آن روزها گذشته است و بنابه گفته مسئولین پنجشنبه هفته جاری با حضور رئیس جمهور دولت سیزدهم بالاخره افتتاح می شود و اکنون باید منتظر بمانیم تا ایستگاه خاوران به راه آهن تبریز متصل شود.

افتتاح ابر پروژه ریلی «میانه- بستان آباد- تبریز» می تواند انقلاب اقتصادی در حمل و نقل ریلی کشور ایجاد کند و تنها مزیت این پروژه کوتاهی مسیر تهران به تبریز نیست، با توجه به موقعیت شاهراهی آذربایجان شرقی به جهت ارتباط ایران با اروپا این پروژه می تواند زمینه ساز رشد اقتصادی شود و جهش قابل توجهی در جابجایی کالا در داخل کشور و همچنین محموله های خارجی و رونق صادرات ریلی ایجاد کند.

این پروژه ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و با کم کردن ۱۳۰ کیلومتر از مسیر و دسترسی قبلی، زمان سفر از تبریز به تهران را که اکنون از ۱۰ تا گاهی حتی ۱۴ ساعت طول می کشد نیز حدود چهار تا پنج ساعت کاهش می دهد و با تسهیل دسترسی و ترانزیت ریلی به اروپا، سالانه موجب صرفه جویی ۱.۵ میلیارد لیتر در مصرف سوخت می شود.

پروژه راه آهن تبریز- میانه از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه آهن تهران- تبریز شروع شده است و راه آهن ۲ خطه میانه- بستان آباد- تبریز با گذر از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای، بستان آباد و باسمنج واقع در مسیر خود به ایستگاه موجود تبریز متصل می شود.

حجم ویدیو: 2.24M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 1

    انقلاب اقتصادی ؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس 1 2

    اگر بهسازی تونل های ریلی در مسیر میانه پیگیری میشد ،

    ما شاهد سیر قطارهای دوطبقه بودیم که ترافیک و هزینه ها کاهش میداد.

    یک قطار دو طبقه همزمان اشغال طولی کمتری از خطوط ریلی ما میکرد این ظرفیت باری و مسافری راه اهن ما را ارتقا میداد.

  • علی 1 1

    عدم کارآیی در اتمام پروژه مسیر خط آهن تبریز میانه و شوق و ذوق بریدن روبان و تمایل به پوز دادن افتتاح پروژه ناقص ، چیها که نمیکنه!