| کد خبر: 214928 |

نماینده مجلس: راه آهن ایران از طریق جلفا به ترکیه متصل شود

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت صادرات و نقش ناوگان ریلی در توسعه آن در شرایط امروز کشور گفت: در این راستا ضرورت دارد راه‌آهن ایران از طریق جلفا به ترکیه متصل شود.

تین نیوز

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت صادرات و نقش ناوگان ریلی در توسعه آن در شرایط امروز کشور گفت: در این راستا ضرورت دارد راه‌آهن ایران از طریق جلفا به ترکیه متصل شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با طرح این پیشنهاد اظهار کرد: می‌توان از طریق جلفا به ترکیه وصل شد تا هم راه ریلی آذربایجان‌شرقی از بن‌بست خارج شود و همه با این ظرفیت، انرژی جدیدی به حوزه صادرات کشور به عنوان یکی از بسترهای اصلی جهش تولید دمیده شود. 

وی یادآوری کرد: با همکاری مسوولان می توان پی گیر طرح هایی که ظرفیت جهش تولید را دارد، در مجلس شورای اسلامی شد.  

وی گفت: در شرایط سخت باید روی پای خود بایستیم و بتوانیم موانع را برطرف و راه چاره برای توسعه صادرات و بهبود اقتصاد پیدا کنیم؛ در دفاع مقدس مواقعی بود که عملیات کلاسیک امکان‌پذیر نبود اما با این وجود با اراده رزمندگان شرایطی به وجود آمد تا دشمن عقب بنشیند و امروز باید از آن تجربه برای تحقق توسعه آذربایجان شرقی و کل کشور بهره برد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان اینکه نسخه راهبردی تولید، توسط مقام معظم رهبری تدبیر شده است، افزود: اتکا به ظرفیت‌های داخلی و حمایت همه جانبه از تولید موجب عبور از شرایط سخت اجتماعی می‌شود.

وی ادامه داد: اصلاح نظام بانکی و رفع این مشکلات جزو برنامه‌های مجلس یازدهم است که در مجلس دهم نیز به آن پرداخته شد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی همچنین در خصوص مشکلات بیمه قالی بافان هم گفت: بیمه قالیبافان سال ۱۳۸۸ تصویب شده، ولی به علت عدم تامین مالی تاکنون مسکوت مانده است.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود بالای آذربایجان‌شرقی در بخش تولید و صنعت، گفت: وجود مس سونگون و آلومینای سراب، تقویت بخش انرژی، انتقال آب ارس به تبریز و دریاچه ارومیه، تکمیل طرح ریلی راه آهن بستان آباد- تبریز از جمله ظرفیت ها و طرح هایی است که می تواند این استان را به نیرو محرکه جهش تولید تبدیل کند.

وی افزود: آذربایجان شرقی در صنایع و وسایل خانگی و شکلات و شیرینی، قطب بوده و تعداد واحدهای این استان در قبل از انقلاب از ۲۲۵ واحد اکنون به ۳۸۹۲ واحد صنعتی و تولیدی رسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.