| کد خبر: 214683 |

۱۴ پروژه ملی در حوزه راهسازی آذربایجان‌شرقی در حال اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۴ پروژه ملی به طول بیش از یک‌هزار کیلومتر در حوزه راه و شهرسازی در این استان در حال اجراست.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۴ پروژه ملی به طول بیش از یک‌هزار کیلومتر در حوزه راه و شهرسازی در این استان در حال اجراست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابوالقاسم سلطانی، افزود: این طرح ها شامل احداث بزرگراه های اهر - تبریز، خواجه - ورزقان - سه راهی آقابابا، صوفیان - شبستر - سلماس و تبریز - اسپیران - آقابابا - خاوانا - مرز نوردوز، ۴ خطه کردن مرند - جلفا و احداث باند دوم سراب - بستان آباد و اتصال آن به آزادراه تبریز - زنجان است.

وی اظهار داشت: احداث باند دوم سرچم - میانه، راه اصلی بناب - محمدیار - نقده، راه اصلی کنارگذر پل میانه، باند دوم مرند - ایواوغلی، باند دوم تبریز - بستان آباد، راه اصلی کنارگذر ایلخچی و پل معلم بناب و بهسازی راه اصلی جلفا - اصلاندوز- پارس آباد - بیله سوار از دیگر طرح های ملی این استان در حوزه راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: امسال پروژه های احداث باند دوم بزرگراه اهر – تبریز به طول ۱۰ کیلومتر، باند دوم بزرگراه شبستر – تسوج به طول ۱۰ کیلومتر، بزرگراه خواجه - ورزقان به طول ۱۵ کیلومتر، بزرگراه تبریز – اسپیران به طول ۱۲ کیلومتر و باند دوم بزرگراه مرند – جلفا به طول ۴ کیلومتر به بهره برداری می رسد.

سلطانی، ادامه داد: باند دوم مرند – ایواوغلی به طول ۷ کیلومتر، آزادراه سهند – تبریز به طول ۲۴ کیلومتر و قطعه دوم آزادراه تبریز – مرند به طول ۳۳ کیلومتر (شوردرق) از دیگر طرح های ساخت و توسعه راه های استان است که تلاش می شود در سال جاری به بهره برداری برسند.

وی یادآوری کرد: در حوزه ریلی نیز طرح اتصال راه‌آهن بستان‌آباد به تبریز (ایستگاه خاوران) به طول ۴۴ کیلومتر به بهره برداری می رسد و بهره برداری از این پروژه باعث انتقال بخش عمده‌ای از حمل ‌و نقل مسیر به بخش ریلی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی ترافیک در راه های استان در سال ۱۳۹۸، گفت: در سال گذشته طرح های بازگشایی باند دوم آزادراه تبریز – ارومیه به طول ۳۱ کیلومتر و احداث باند دوم محور اهر – تبریز به طول ۹۰ کیلومتر اجرا شد که ۸۰ کیلومتر از این طرح به صورت ۴ خطه و بخشی نیز راه اصلی است.

سلطانی، احداث باند دوم محور خواجه – ورزقان را از دیگر طرح های سال گذشته اعلام کرد و افزود: ۳۵ کیلومتر از این مسیر زیر ترافیک رفته که بخشی به صورت ۴ خطه و بخشی نیز راه اصلی است.

وی یادآوری کرد: در سال گذشته در راستای افزایش ایمنی ترافیک جاده های استان، باند دوم مسیر شبستر – سلماس نیز اجرا شد که ۸ کیلومتر از سمت شبستر به تسوج ۴ خطه است.

سلطانی، طرح های بازگشایی ۴ کیلومتر از باند دوم سراب – بستان‌آباد، بهسازی و روکش ۳۰ کیلومتر از راههای فرعی استان و بهسازی و آسفالت ۱۲۰ کیلومتر از راههای روستایی را از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته اعلام کرد.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.