| کد خبر: 208876 |

آخرین وضعیت ایران با مرز ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، از قطع کامل ارتباطات مسافربری با مرز ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان از زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، از قطع کامل ارتباطات مسافربری با مرز ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان از زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اروجعلی علیزاده، روز سه شنبه در چهارمین نشست شورای اطلاع رسانی و ستاد مبارزه با کرونا آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه ۹۹ درصد جابه‌جایی بار و مسافر از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود، گفت: با توجه به وسعت این حوزه وظیفه سنگینی در راستای مدیریت موضوع داریم.

وی با اشاره به وجود دو پایانه مرزی نوردوز و جلفا در آذربایجان شرقی، گفت: ارتباطمان با ارمنستان از طریق مرز نوردوز و با جمهوری خود مختار نخجوان از طریق جلفا برقرار می‌شود که به دنبال شیوع ویروس کرونا ۱۰۰ درصد ارتباطمان را از ششم اسفند ماه با ارمنستان قطع کردیم.

وی، گفت: ارتباطات مسافربریمان با جمهوری خودمختار نخجوان را نیز تا کنون قطع کرده‌ایم و ارتباطات تبادل کالا در پایانه مرزی ارمنستان از سیزدهم اسفند ماه قطع و از پنجم فروردین ماه از سر گرفته شد، اما ارتباط کالایی در پایانه مرزی جلفا از ابتدا تا کنون برقرار است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، یادآور شد: کلیه کامیون‌ها ضدعفونی و گندزدایی شده و سپس وارد ایران می‌شوند و برای تمامی رانندگانی که قصد سفر به ارمنستان یا جمهوری خودمختار نخجوان دارند، کارت سلامت صادر می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در ۱۳ پایانه‌ مسافربری آذربایجان شرقی اعم از توزیع محلول دستکش، ماسک و ضدعفونی رعایت می‌شود.

علیزاده، اضافه کرد: تب سنجی مسافران برای تشخیص علایم ظاهری و کاهش ظرفیت صندلی‌ها و تقلیل آن به یک نفر از پانزدهم اسفند ماه از اولین اقدامات انجام شده به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بود.

وی با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی اتوبوس‌های اداره کل راهداری تا هشتم فروردین ماه، اظهار کرد: پس از اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت تردد پایانه‌هایمان تا به الان تعطیل بوده و از همان ابتدا ممنوعیت تردد به استان‌های قرمز مانند استان گیلان را داشتیم.

وی در ادامه از تعطیلی ۴۸ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی خبر داد و گفت: فقط جایگاه‌های سوخت بین راهی دایر هستند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از تداوم فعالیت ۴۱ راهدار خانه بین راهی این اداره کل خبر داد و گفت: همکاران این بخش شامل کار با یک سوم نیروها و دورکاری نمی‌شوند و با تمام توان پای کار هستند.

ابوالقاسم سلطانی، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به کاهش ۵۸ الی ۹۳ درصدی تردد در حوزه‌های مختلف حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و راه‌ آهن، اظهار کرد: در حوزه تردد با قطار، از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری، ۱۱ هزار و ۷۰۰ مسافر جابجا شدند که نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش ۹۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین از کاهش ۵۶ درصدی سفر با حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و گفت: در ایام نوروز سال گذشته ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار سفر و امسال ۶ میلیون و ۸۴۰ سفر انجام شده است.

وی در خاتمه گفت: در مورد سفر هوایی نیز ۲۲ هزار و ۴۹۱ مسافر از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری جابجا شده‌اند، در مجموع پروازهای داخلی و خارجی کاهش ۵۸ درصدی داشتند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.