| کد خبر: 202616 |

خواب کامل بزرگراه تبریز-ارمنستان

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بزرگراه تبریز به ارمنستان ردیف دارد ولی پولی ندارد، گفت: این طرح اصلا پولی ندارد و خوابیده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بزرگراه تبریز به ارمنستان ردیف دارد ولی پولی ندارد، گفت: این طرح اصلا پولی ندارد و خوابیده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد،ابوالقاسم سلطانی درباره آخرین وضعیت بزرگراه تبریز به ارمنستان یادآور شد: این بزرگراه از سمت فرودگاه به جاده خواجه‌ورزقان می‌رود و بزرگراه دیگری هم از اسپیران احداث می‌شود که هر دو در یک نقطه به هم رسیده و به خاروانا ادامه یافته و سپس تا ارمنستان ادامه می‌یابد. وی افزود: مس سونگون با تامین مالی مسیر خواجه -ورزقان به این طرح تحرک داده و ۶۵ کیلومتر از این آزادراه ساخته شده است و امید است با ورود سرمایه‌گذار شاهد پیشرفت طرح باشیم.

وی کاهش زمان سفر را از مزایای مهم این محور برشمرد و افزود:‌ کاهش ۵۰ کیلومتری فاصله در مقایسه با محور موجود موجب کاهش مدت زمان سفر و صرفه‌جویی در سوخت می‌شود.سلطانی بهبود وضعیت حمل‌ونقل بین‌المللی را به مزایای بهره‌برداری از این محور اضافه کرد و گفت: محور تبریز- اسپیران در افزایش و بهبود ترانزیت کالا و مسافر بین ایران و ارمنستان موثر است و موجب رونق صنعت گردشگری منطقه ارسباران و بهره‌مند شدن ۶۰۰ روستای حدفاصل تبریز و منطقه ارسباران از مزایای این محور خواهد شد.

  کاهش ۵۰ کیلومتری فاصله تبریز تا ارمنستان

محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگراه تبریز-ارمنستان احداث می‌شود، گفت: بزرگراه تبریز- ارمنستان نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در توسعه اقتصادی منطقه شمال غرب کشور دارد.  وی با بیان اینکه متاسفانه این طرح مهم ملی با محدودیت مالی مواجه شده است، اظهار کرد: به‌تبع شرایط کلی طرح‌های عمرانی کشور، نبود منابع مالی مستحکم طی سال‌های اخیر باعث تعلل در اجرای این طرح شده است. 

فرهنگی افزود: با توجه به اینکه طرح بزرگراه تبریز به ارمنستان از دو منطقه خواجه و اسپیران احداث می‌شود، از این ‌رو می‌‌تواند در توسعه استان نقش مهمی ایفا کند و سبب افزایش درآمدها و همچنین ایجاد اشتغال‌های پایدار در منطقه شود.  نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس کاهش زمان سفر را از مزایای مهم احداث این بزرگراه برشمرد و ادامه داد: کاهش ۵۰کیلومتری فاصله تبریز تا ارمنستان در مقایسه با محور موجود که از طریق مرز نوردوز در خداآفرین از طریق ورزقان ترددها انجام می‌شود، نه‌تنها موجب کاهش مدت زمان سفر خواهد شد بلکه صرفه‌جویی بسیار وسیعی در مصرف سوخت نیز می‌شود. 

وی با تاکید بر اهمیت این محور در ترانزیت بین‌المللی کالا و مسافر گفت: محور تبریز ــ اسپیران ــ آق‌بابا ــ خاروانا ــ نوردوز به‌طول ۱۵۰ کیلومتر، شهر تبریز را به نوار مرزی و ارمنستان متصل می‌‌کند.  بر اساس این گزارش، کلنگ آغاز عملیات اجرایی قطعه نخست بزرگراه تبریز - نوار مرزی ارمنستان ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ با حضور استاندار وقت آذربایجان‌شرقی و تعدادی از نمایندگان تبریز در دور نهم مجلس به زمین زده شد.  قطعه نخست این طرح به طول ۱۲ کیلومتر از تبریز تا روستای اسپیران این شهرستان در آن زمان با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی توسط راه و شهرسازی قرار بود احداث شود.  احداث بزرگراه تبریز ـ اسپیران ـ خاروانا ـ نوارمرزی به طول ۱۵۰ کیلومتر شهر تبریز را با مشخصات بزرگراه به نوار مرزی نوردوز در مرز جمهوری ارمنستان وصل می‌کند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.