| کد خبر: 197041 |

بزرگراه سراب - نیر با 54 میلیارد تومان ساخته می‌شود

همزمان با تکمیل این بزرگراه، عملیات روکش و مرمت جاده قدیم سراب – نیر هم به مسافت ۳۰ کیلومتر تا پایان این ماه به اتمام خواهد رسید.

تین نیوز

فرماندار سراب اعلام کرد: بزرگراه سراب - نیر به طول ۲۷ کیلومتر با صرف ۵۴۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ایرج ثقفی در جلسه شورای اداری سراب با بیان اینکه این طرح هم اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: همزمان با تکمیل این بزرگراه، عملیات روکش و مرمت جاده قدیم سراب – نیر هم به مسافت ۳۰ کیلومتر تا پایان این ماه به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه سراب – بستان آباد گفت: از مسافت ۶۵ کیلومتری این محور تا کنون ۴۵ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته است.

ثقفی افزود : برای احداث این طرح بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن نیز ۲۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

فرماندار سراب با اشاره به تصادفات منجر به فوت در این جاده، به دلیل نبود حفاظ های فیزیکی مابین دو باند گفت: مدیران راه و شهرسازی ، ناظر و پیمانکار این طرح باید برای ایمن سازی جاده نگاه مسئولانه داشته باشند.

وی افزود : با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بارش های احتمالی در مناطق برف گیر منطقه، مدیران اجرایی طرح باید در زمان احداث جاده دقت کافی در نصب علائم هشدار دهنده داشته باشند.

بزگراه سراب - نیر قرار است جایگزین جاده قدیمی این مسیر شود که به دلیل پرتردد و سخت گذر بودن آن در حد فاصل استان های آذربایجان شرقی و اردبیل، همه ساله شاهد مرگ و میرهای پرشمار ناشی از تصادفات رانندگی است. 

همچنین گردنه سخت گذر و معروف «صائین» نیز در این مسیر واقع شده است. 

شهر سراب با ۱۳۵ هزار نفر جمعیت در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و شهر نیز نیز با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری شمال غرب اردبیل واقع شده است.

واقع شدن در مسیر مسافرات به آب های گرم سرعین، گمرک های بیله سوار و آستارا و نیز گیلان، جاده قدیمی سراب - نیر را به یک مسیر پرخطر برای هموطنان مان تبدیل کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.