| کد خبر: 197040 |

اعلام زمان دقیق اعمال قانون در طرح زوج و فرد تبریز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: طرح زوج و فرد خودروها از دوم شهریور در تبریز آغاز شده است.

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد خودروها از دوم شهریور در تبریز آغاز شده است، گفت: این طرح به طور جدی و همراه با اعمال قانون از ۱۵ مهرماه آغاز می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اصغر آدی بیگ اظهار داشت: طرح زوج و فرد خودروها از دوم شهریور طبق مصوبه شورای ترافیک استان به منظور فرهنگ سازی بین شهروندان در تبریز آغاز شده است، اما از ۱۵ مهرماه اعمال قانون در این خصوص انجام می گیرد.

وی افزود: از شهروندان انتظار داریم در این طرح با رعایت قوانین و اصول ترافیکی به گونه ای عمل کنند که اعمال قانونی برای آنها رخ ندهد.

آدی بیگ همچنین یادآوری کرد: در تبریز ۱۵ روز پایانی سال ۹۷ نیز طرح زوج و فرد در تبریز اجرا شد کهباعث کاهش ۲۷ درصدی میزان تراکم خودرو در هسته مرکزی شهر شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در ارتباط با اختصاص زمانی برای هماهنگی و فرهنگ سازی شهروندان پیش از اجرای طرح، اظهار کرد: مقرر شد این طرح به طور موقت از دوم شهریور آغاز شود تا مدارس نیز اگر نیازمند ساماندهی و برنامه ریزی برای سرویس مدارس هستند، فرصت این هماهنگی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ساعت آغاز این طرح از ۱۰ صبح خواهد بود، گفت: در این بین خودروهای استیجاری اداره‌های مختلف شامل استثنا نبوده و حق عبور و مرور ندارند.

آدی بیگ یادآور شد: همچنین خودروهای حمل بار، سرویس های حمل و نقل عمومی مثل تاکسی ها و اتوبوس ها و یا سرویس های مدارس که دارای برچسب هستند، خودروهای پلاک قرمز و خودروهای اضطراری مشکلی برای تردد ندارند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی نیز با تائید این خبر گفت: طرح زوج یا فرد در محدوده هسته مرکزی شهر از دوم شهریور آغاز شده و با توجه به اینکه این طرح در آغاز کار خود قرار داشت، برخی از شهروندان بدون اطلاع از شرایط طرح، با رقم پلاک برعکس وارد طرح می‌شدند.

سرهنگ یونس منفرد اضافه کرد: با این حال همکاران ما در پلیس راهور استان به خودروهایی که با پلاک برعکس وارد طرح می‌شوند، تذکر داده و آن‌ها را با شرایط طرح آشنا می‌کنند؛ اما بر اساس تصمیم اتخاذ شده در شورای ترافیک استان، از روز پانزدهم مهر سال جاری این خودروها توسط پلیس اعمال قانون می‌شوند.

منفرد با بیان اینکه اعمال قانون خودروهای متخلف به صورت رسمی انجام می‌شود، گفت: از شهروندان تقاضا داریم که از ورود به محدوده مشخص طرح زوج یا فرد خودداری کنند تا جریمه‌ای شامل خودروی آن‌ها نشود.

وی با اشاره به شرایط پلاک‌های خودروها برای ورود به طرح زوج یا فرد، عنوان کرد: بر اساس طرح زوج یا فرد، خودروهایی که رقم آخر پلاکشان فرد است، روزهای فرد و خودروهایی که رقم آخر پلاکشان زوج است، روزهای زوج می‌توانند در محدوده طرح تردد کنند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی در خصوص محدوده طرح زوج یا فرد یادآور شد: این طرح از چایکنار و پل قاری شروع می‌شود و تا سه راهی خاقانی، خاقانی به طرف میدان ساعت، میدان ساعت به طرف مصلی، شریعتی، چهارراه شریعتی و باغ گلستان به طرف فلسطین و از سمت شمال مجددا به چایکنار ختم می‌شود.

اجرای طرح موسوم به «زوج و فرد» در محدوده بافت مرکزی تبریز از جمله موضوعات چالش برانگیز این کلان شهر در افزون بر یک دهه گذشته بود که پس از کش و قوس های زیاد در نهایت اجرایی شد.

در کلان شهر تبریز افزون بر ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو وجود دارد و بافت مرکزی این کلان شهر نیز به دلیل واقع شدن بازار تاریخی تبریز و خیابان دارایی - به عنوان قلب تپنده اقتصاد منطقه شمال غرب - و ورود پرشمار خودروهای سواری، حمل و نقل عمومی و به ویژه باری، با آلودگی هوا و صوتی غیرقابل تحملی مواجه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.