| کد خبر: 138416 |

هیچ مانعی برای اجرای طرح آزادراه تبریز- بازرگان وجود ندارد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هیچ مانع و معارضی برای اجرای پروژه آزادراه تبریز- بازرگان وجود ندارد، از شرکت پیمانکار خواست با افزایش ماشین‌آلات و نیروهای فنی خود، به روند اجرایی پروژه سرعت بخشد.

تین نیوز

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هیچ مانع و معارضی برای اجرای پروژه آزادراه تبریز- بازرگان وجود ندارد، از شرکت پیمانکار خواست با افزایش ماشین‌آلات و نیروهای فنی خود، به روند اجرایی پروژه سرعت بخشد.

 
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی ، محمدصادق پورمهدی در بازدید از عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه تبریز- بازرگان گفت: آزادراه تبریز- بازرگان در ادامه کریدور شرق به غرب احداث می‌شود و با بهره‌برداری از آن امکان ارتباط ترانزیتی سریع و امن کشورمان با اروپا فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با پیگیری‌های مجدانه مسئولان به‌ ویژه استاندار آذربایجان شرقی به مرحله اجرا رسید، افزود: همه دستگاه‌های استانی مکلف به همکاری با مجریان این پروژه هستند و هیچ محدودیتی از طرف مدیریت استان در این زمینه وجود ندارد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات پروژه‌های عمرانی به‌ویژه در حوزه راه‌سازی، تحصیل اراضی و وجود معارض در مسیر پروژه است که خوشبختانه آزادراه تبریز- بازرگان از این نظر کمترین مشکل را دارد.

وی افزود: شرایط برای اجرای این پروژه مهیاست و انتظار داریم که شرکت پیمانکار با افزایش ماشین‌آلات و نیروهای فنی خود، به روند اجرایی پروژه سرعت بخشد.

پورمهدی اظهار کرد: از نظر منابع مالی نیز دولت سهم 35 درصدی خود را تأمین کرده و امیدواریم این پروژه براساس قرارداد و به‌ صورت فاز به فاز اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در قطعه اول این آزادراه قریب به یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود، افزود: به شرکت پیمانکار توصیه کرده‌ایم که از نیروهای فنی منطقه و مهندسان بومی استفاده کنند تا این پروژه در ایجاد فرصت شغلی برای جوانان منطقه نیز سهم داشته باشد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی و مجری پروژه آزادراه تبریز- بازرگان نیز در این بازدید گفت: طول این آزادراه 253 کیلومتر است که قطعه اول آن به طول 64 کیلومتر از پل دیزل‌آباد تبریز تا مرند اجرا می‌شود.

اروجعلی علیزاده افزود: 65 درصد از هزینه ساخت این آزادراه به‌عهده سرمایه‌گذار داخلی است و دولت نیز تأمین 35 درصد باقی‌مانده و همچنین تملک اراضی واقع در مسیر را تعهد کرده است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد مشارکت این پروژه نهایی و به پیمانکار ابلاغ شده است، افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر اجرایی نداریم و سهم دولت از منابع مالی نیز از طریق انتشار اوراق مشارکت به میزان یکصد میلیارد تومان تأمین و به حساب پیمانکار واریز شده است.

علیزاده با بیان اینکه 13 کیلومتر ابتدایی این آزادراه از سمت تبریز در قالب ارتقای کنارگذر غربی تبریز اجرا می‌شود، افزود: تملک اراضی مسیر تا کیلومتر 37 انجام شده و تملک بقیه مسیر تا مرند نیز در حال انجام است.

آزادراه تبریز- بازرگان از جمله طرح های مهم منطقه شمال غرب کشور است که در دولت تدبیر و امید کلید خورد.

قطعه نخست این آزاد راه از تبریز تا مرند 6 خطه است که دارای 4 تونل به طول چهار هزار و 700 متر بوده و سخت‌ترین و پر ترافیک ترین قطعه پروژه است.

این پروژه مهم و حیاتی که با مشارکت دولت و بخش خصوصی ایرانی در حال احداث است؛ 35 درصد سهم این طرح مربوط به دولت و 65 درصد آورده بخش خصوصی است.

روند احداث قطعه نخست این طرح 3.5 سال طول می‌کشد و 15 سال دوره بهره برداری بخش خصوصی بر اساس قرارداد است.

هزینه کل قطعه نخست این طرح به طول 63 کیلومتر 9 هزار و 366 میلیارد ریال است

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.