هیچ مانعی برای اجرای طرح آزادراه تبریز- بازرگان وجود ندارد
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هیچ مانع و معارضی برای اجرای پروژه آزادراه تبریز- بازرگان وجود ندارد، از شرکت پیمانکار خواست با افزایش ماشینآلات و نیروهای فنی خود، به روند اجرایی پروژه سرعت بخشد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هیچ مانع و معارضی برای اجرای پروژه آزادراه تبریز- بازرگان وجود ندارد، از شرکت پیمانکار خواست با افزایش ماشینآلات و نیروهای فنی خود، به روند اجرایی پروژه سرعت بخشد.
وی با اشاره به اینکه این پروژه با پیگیریهای مجدانه مسئولان به ویژه استاندار آذربایجان شرقی به مرحله اجرا رسید، افزود: همه دستگاههای استانی مکلف به همکاری با مجریان این پروژه هستند و هیچ محدودیتی از طرف مدیریت استان در این زمینه وجود ندارد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات پروژههای عمرانی بهویژه در حوزه راهسازی، تحصیل اراضی و وجود معارض در مسیر پروژه است که خوشبختانه آزادراه تبریز- بازرگان از این نظر کمترین مشکل را دارد.
وی افزود: شرایط برای اجرای این پروژه مهیاست و انتظار داریم که شرکت پیمانکار با افزایش ماشینآلات و نیروهای فنی خود، به روند اجرایی پروژه سرعت بخشد.
پورمهدی اظهار کرد: از نظر منابع مالی نیز دولت سهم 35 درصدی خود را تأمین کرده و امیدواریم این پروژه براساس قرارداد و به صورت فاز به فاز اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه در قطعه اول این آزادراه قریب به یکهزار میلیارد تومان سرمایهگذاری میشود، افزود: به شرکت پیمانکار توصیه کردهایم که از نیروهای فنی منطقه و مهندسان بومی استفاده کنند تا این پروژه در ایجاد فرصت شغلی برای جوانان منطقه نیز سهم داشته باشد.
نماینده وزارت راه و شهرسازی و مجری پروژه آزادراه تبریز- بازرگان نیز در این بازدید گفت: طول این آزادراه 253 کیلومتر است که قطعه اول آن به طول 64 کیلومتر از پل دیزلآباد تبریز تا مرند اجرا میشود.
اروجعلی علیزاده افزود: 65 درصد از هزینه ساخت این آزادراه بهعهده سرمایهگذار داخلی است و دولت نیز تأمین 35 درصد باقیمانده و همچنین تملک اراضی واقع در مسیر را تعهد کرده است.
وی با اشاره به اینکه قرارداد مشارکت این پروژه نهایی و به پیمانکار ابلاغ شده است، افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر اجرایی نداریم و سهم دولت از منابع مالی نیز از طریق انتشار اوراق مشارکت به میزان یکصد میلیارد تومان تأمین و به حساب پیمانکار واریز شده است.
علیزاده با بیان اینکه 13 کیلومتر ابتدایی این آزادراه از سمت تبریز در قالب ارتقای کنارگذر غربی تبریز اجرا میشود، افزود: تملک اراضی مسیر تا کیلومتر 37 انجام شده و تملک بقیه مسیر تا مرند نیز در حال انجام است.
آزادراه تبریز- بازرگان از جمله طرح های مهم منطقه شمال غرب کشور است که در دولت تدبیر و امید کلید خورد.
قطعه نخست این آزاد راه از تبریز تا مرند 6 خطه است که دارای 4 تونل به طول چهار هزار و 700 متر بوده و سختترین و پر ترافیک ترین قطعه پروژه است.
این پروژه مهم و حیاتی که با مشارکت دولت و بخش خصوصی ایرانی در حال احداث است؛ 35 درصد سهم این طرح مربوط به دولت و 65 درصد آورده بخش خصوصی است.
روند احداث قطعه نخست این طرح 3.5 سال طول میکشد و 15 سال دوره بهره برداری بخش خصوصی بر اساس قرارداد است.
هزینه کل قطعه نخست این طرح به طول 63 کیلومتر 9 هزار و 366 میلیارد ریال است
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.