| کد خبر: 137575 |

تصویب زیرگذر گلشهر در گرگان

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: تصویب پروژه زیرگذر گلشهر توسط شورای شهر گرگان اشتباه بود زیرا نتوانست جوابگوی ترافیک ناهارخوران باشد.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: تصویب پروژه زیرگذر گلشهر توسط شورای شهر گرگان اشتباه بود زیرا نتوانست جوابگوی ترافیک ناهارخوران باشد.

صفرعلی پایین محلی، اظهار کرد: با وجود احداث زیر گذر گلشهر، بلوار ناهارخوران قفل است و ساکنین صیاد شیرازی و شهرک قدس و ... نتوانستند از زیر گذر دخانیات که ۱۵ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شد، استفاده کنند و هنوز شاهد ترافیک هستیم.

وی افزود: این ترافیک در حالی است که هنوز تله ­کابین در ناهارخوران نصب نشده است، ما باید از همین الان چاره­ جوی این مسئله باشیم و بهترین راه حل ایجاد راه ­های موازی است.

پایین محلی ادامه داد: اگر مسافری در این مسیر گرفتار ترافیک شود، احتمال برگشتن او به برند اصلی شهر گرگان که ناهار خوران است پایین خواهد آمد.

وی تصریح کرد: در این چهار سال شورای اسلامی شه گرگان عملکردهای خوب زیادی داشته و نسبت به دوره­ های قبل موفقیت بیشتری را به دست آورده و در این دوره تا حدودی سیمای گرگان چه از نظر زیباسازی و خدماتی پیشرفت قابل ملاحظه ­ای داشته است.

گرگان پارکینک کافی و استاندارد ندارد

عضو ضورای اسلامی شهر گرگان گفت: یکی دیگر از مشکلات حاد شهر گرگان که به یک معضل اجتماعی تبدیل شده پارکینگ است که این معضل گاهی به نزاع های خیابانی تبدیل می شود.

پایین محلی بیان کرد: در خیابان‌های سرخواجه، ولیعصر و شالیکوبی شرقی پارکینگ نداریم، همچنین در خیابان­ های شهید بهشتی، منابع طبیعی و گلستان جای پارک پیدا نمی­شود.

وی حل این مشکل را در ایجاد پارکینگ هوشمند بیان کرد و گفت: درست است که این پارکینگ­ ها گران هستد اما مشکل اساسی ما را رفع خواهد کرد.

خدمات شهری بیشتری باید در سطح گرگان انجام شود

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به حوزه خدمات شهری گفت: در شهر کارهای زیادی انجام شده و در طول روز نظافت انجام می­شود اما در این قسمت هم مشکلاتی داریم که تفکیک نشدن زباله از مبدا یکی از آنهاست.

پایین محلی افزود: ایراد دیگر طرح زنده­ گیری سگ­ های ولگرد است که جز هزینه، سودی به دنبال ندارد، در قلعه حسن، اوزینه، انجیراب و کمربندی این سگ­ ها وجود دارند، که امیدواریم انجمن حمایت از حیوانات پیش قدم شود و هزینه ­ها را تقبل کند.

وی بیان کرد: از مشکلات دیگر، رهاسازی فضولات انسانی و نخاله­ های ساختمانی در هزارپیچ و تپه سوگله است که با وجود مخالفت­ ها هنوز انجام می­ شود، این معضل آب مناطق پایین دست را آلوده کرده و سبب بیماری شده است.

وی گفت: سازمان­ پارک و فضای سبز در این چند ساله کارهای خوبی انجام داده اما هنوز نتوانستیم آبیاری بارانی و قطره­ ای را در بلوارها شاهد باشیم، آبیاری سنتی هم سبب هدر رفت آب می­شود و برای نیروی انسانی خطرناک است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: مشکل دیگر نبود فضای سبز کافی است، در بعضی پارک­ ها هم خاموشی وجود دارد که سبب جمع شدن معتادان می­شود و ما نباید فضا را برای آن­ها مناسب کنیم.

پایین محلی درباره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان گفت: با وجود تلاش ­های این سازمان هنوز در چناران و انقلاب سالن ورزشی وجود ندارد.

وی با اشاره به پل­ های عابر پیاده در میدان شهرداری یادآور شد: نرده ­های آهنی، گاردهای ضخیم و پل عابر پیاده زیبایی چهره شهر را از بین برده و باید آنها را حذف کرد.

بیشتر اتوبوس ­های گرگان فرسوده ­اند

عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: در سازمان اتوبوسرانی ما اتوبوس ­هایی فرسوده داریم که کولر ندارند و مشکلاتی به وجود می ­آورند که سبب می­ شود مردم ما از خودروی شخصی استفاده کنند که هدر رفت بنزین، آلودگی هوا و ترافیک را به دنبال دارد.

پایین محلی بیان کرد: ما در این چهار سال با وجود افزایش جمعیت هیچ اتوبوسی نخریدیم زیرا دولت پول خرید اتوبوس را ندارد. بنابراین نباید دست روی دست بگذاریم، نیاز ما به اتوبوس با ده دستگاه که اگر دولت بدهد هم حل نخواهد شد و مصوب کردیم چند دستگاه اتوبوس خریداری شود.

وی ادامه داد: در خیابان شالیکوبی که ترافیک سنگین است و یک ­طرفه کردن آن فایده ندارد، می­توان از اتوبوس برقی و بی آر تی استفاده کرد، در مسیرهای میدان شهدا تا ناهارخوران و یا پل فتح باغ تا نصرآباد هم می­ توان استفاده کرد که حجم بالای مسافر را جا به جا می­کند.

پایین محلی در پایان گفت: در گرگان خودروهای شخصی زیادی مسافر کشی می­ کنند، سازمان تاکسیرانی نیروهای فراوانی برای جلوگیری از مسافرکشی رانندگان شخصی دارد که البته این وظیفه پلیس راهور است اما کمبود امکانات نم ی­تواند جلوی اینها را بگیرد و باید از دو نرم افزار «کپ» و «اسنپ» در گرگان استفاده کنیم.

 

منبع: سايت خبری شهرداری تهران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.