| کد خبر: 254861 |

◄ قیمت چانگان برای برندگان قرعه کشی خودروهای خارجی چند تمام می شود؟

با اعلام قیمت چانگان مشخص شد آن دسته از برندگان قرعه کشی خودروهای خارجی که این خودرو به آنها تعلق گرفته، سود میلیاردی بادآورده کسب می کنند!

تین نیوز

با اعلام قیمت چانگان مشخص شد آن دسته از برندگان قرعه کشی خودروهای خارجی که این خودرو به آنها تعلق گرفته، سود میلیاردی بادآورده کسب می کنند!

به گزارش تین نیوز، قرار بود فروش خودروهای خارجی به روش جدید، مشکلاتی را که پیش از این در بازار این خودروها وجود داشت، کاهش دهد اما به نظر نمی رسد شاهد چنین اتفاقی باشیم.

خبرهای مرتبط را بخوانید؛

تحویل اولین خودروهای وارداتی احتمالا در هفته آینده/ عرضه ۳۰۰ دستگاه النترا

با سخنان اخیر مسئولان درباره قیمت تمام شده خودروهای خارجی مشخص شد که حداقل موضوع  سود بادآورده برای برندگان قرعه کشی خودروهای خارجی کماکان بر جای خود باقی خواهد بود.

طبق اعلام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، قیمت چانگان برای برندگان قرعه کشی حدود 1 میلیارد و 300 میلیون تومان تمام می شود. این درحالیست که انواع صفر کیلومتر این خودروی چینی بسته به مدل و سال ساخت در حال حاضر در بازار به قیمت 2 میلیارد و 300 میلیون تومان تا 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به فروش می رسد.

بنابراین برندگان چانگان در قرعه کشی خودروهای خارجی سود حداقل یک میلیاردی را بدون دردسر و مالیات کسب خواهند کرد.

چانگان CS55 پلاس

 

بی اعتنایی به هشدارهای کارشناسان در تعیین قیمت چانگان

کارشناسان بازار خودرو پیش از این نیز عنوان کرده بودند واردات قطره چکانی خودروهای خارجی و فروش آنها با روش قرعه کشی نمی تواند تغییری در معادلات بازار آشفته خودروهای وارداتی ایجاد کند و صرفا برندگان قرعه کشی هستند که از این روش سود بادآورده ای به دست خواهند آورد.

اکنون با اعلام رسمی قیمت چانگان توسط مدیرعامل سایپا روشن شده که هشدارهای کارشناسان صحت داشته است.

یکی از راهکارهایی که خبرگان بازار خودرو برای فروش خودروهای خارجی و تاثیرگذاری آن بر قیمت ها در بازار خودرو ارائه کرده بودند، فروش این خودروها به قیمت حاشیه بازار و واریز سود آن به صندوقی به منظور کمک به توانمند سازی خودروسازان داخلی بود. این راهکار توسط مسئولان نادیده گرفته شد و روش قرعه کشی که پیش از این در مورد خودروهای داخلی آزمایش شده و نتیجه ای جز افزایش قیمت خودرو و رواج دلالی در پی نداشته، در خودروهای خارجی نیز تکرار شد.

شایان ذکر است؛ قیمت چانگان برای واردکنندگان درب گمرک حدود 900 میلیون تمام می شود اما با لحاظ کردن سود 17 درصدی برای شرکت واردکننده و عوارض واردات برای دولت و هزینه های سربار، حدود 400 میلیون تومان به این قیمت برای برندگان قرعه کشی افزوده می شود.  

گفتنی است ؛ بر اساس اعلام مسئولان طرح واردات خودروی خارجی وزارت صنعت ۱۲۰ هزار متقاضی برای خرید خودروهای وارداتی ثبت نام کردند که از این میان ۳۴ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. در اولین مرحله به ۱۱۰۸ نفر از متقاضیان، خودرو چانگان  در 2 مدل شامل  چانگان CS35 Plus تیپ ۲ و تیپ ۳ بر اساس قرعه کشی تخصیص یافته است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.