| کد خبر: 250626 |

الحاق ۲ دستگاه مکنده جدید ۳۰۰ تنی تا نیمه بهمن ماه در بندر شهید رجایی

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از الحاق دو دستگاه مکنده ۳۰۰ تنی غلات تا اواسط بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: این دو دستگاه مکنده ۳۰۰ تنی در یکی از پایانه های بندر شهید رجایی در حال انجام فرآیند مونتاژ است.

 
به گزارش تین نیوز، حسین عباس‌نژاد اظهار داشت: در حال حاضر سه کشتی حامل کالای اساسی شامل ۲ فروند کشتی گندم و یک فروند روغن در حال تخلیه است که از این تعداد یک کشتی ۶۶ هزار تن و کشتی دوم نیز حامل ۶۵ هزار و ۵۰۰ تن گندم است.

وی مجموع محموله وارداتی گندم این دو کشتی را ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: کار تخلیه کشتی روغن نیز  با ظرفیت  ۲۵ هزار تن از کشتی به مخازن نگهداری این محصول به اتمام رسیده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: در لنگرگاه بندرعباس نیز ۱۴ فروند کشتی کالای اساسی شامل هشت کشتی گندم، ۳ کشتی ذرت، ۲ کشتی جو و یک کشتی روغن خوراکی به تناژ ۸۴۵ هزار و ۵۹۸ تن پس از فرآیند اسناد گمرکی در اسکله‌های اختصاصی کالای اساسی پهلودهی خواهند شد.

عباس‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به خریداری و مجهز شدن پایانه فله مجتمع بندری شهید رجایی به چهار دستگاه مکنده تخلیه غلات با ظرفیت‌های ۳۰۰ و ۶۰۰ تن بر ساعت توسط بخش خصوصی اشاره کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از چهار دستگاه مکنده خریداری شده دو دستگاه وارد بندر و کار مونتاژ این دو دستگاه با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی اواسط بهمن ماه سال جاری این دو دستگاه به سایر تجهیزات بندر الحاق خواهد شد.

وی تسریع و ارتقا نرم عملیاتی در تخلیه انواع کالای اساسی، ارتقا سطح امنیت غذایی مصرف‌کنندگان و تجهیز زیرساخت‌های بندری به دستگاه‌های مدرن تخلیه کالای فله خشک را از اهداف مهم خرید این دستگاه‌ها عنوان کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.