| کد خبر: 248697 |

امکان پهلوگیری شناور های مسافری ایرانی برای جام جهانی در بنادر قطر منتفی شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فرهنگی اعلام کرد: با اعلام دولت قطر، امکان پهلوگیری شناورهای مسافربری ایرانی در بنادر قطر برای میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ منتفی شد.

تین نیوز

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فرهنگی اعلام کرد: با اعلام دولت قطر، امکان پهلوگیری شناورهای مسافربری ایرانی در بنادر قطر برای میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ منتفی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عزت اله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فرهنگی پیش از ظهر روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱-  با همراهی احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از کشتی تفریحی اورهال شده سانی در مجتمع ایزوایکو بازدید کرد.

وی در این بازدید با تاکید بر اینکه این کشتی برای استفاده گردشگران آماده است و در روزهای آینده شاهد خروج آن از ایزو ایکو خواهیم بود، عنوان کرد: البته با اعلام دولت قطر، امکان پهلوگیری شناورهای مسافربری ایرانی در بنادر قطر برای میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ منتفی شد.

ضرغامی افزود: قرار بود مسافران جام جهانی فوتبال در قطر را بوسیله کشتی سانی جابه جا کنیم که این کشتی آماده است. اما دولت قطر به دلایل مشکلات داخلی خودش امکان پهلو گرفتن کشتی و شناور های ایرانی را ندارد و مسئولان قطری از به وجود آمدن این شرایط و اینکه نمی توانند گردشگر دریایی جذب کنند، عذرخواهی کردند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فرهنگی با تاکید بر اینکه طرف قطری مشکل جدی اقامت دارد، اظهار کرد: در قطر تنها تعداد محدودی از کشتی های بسیار بزرگ که در عمل هتل هستند در آنجا پهلو می گیرند و مشکل اقامتی تماشاگران را حل می کنند، در نظر گرفته شده است و طی دو هفته اخیر علیرغم هماهنگی های قبلی انجام شده اعلام کردند نمی توانند در این حوزه همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه البته کاری که ما در این حوزه انجام دادیم ربطی به جام جهانی قطر ندارد و توسعه طرح ها در حوزه گردشگری دریایی با قوت ادامه می یابد، افزود: امکانات جمهوری اسلامی ایران برای انجام سفرهای دریایی به قطر آماده است و از این ظرفیت نه تنها برای قطر بلکه برای سایر کشورها و حتی جزایر داخلی و خارج از منطقه استفاده خواهد شد.

ضرغامی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: این ظرفیت روزبه روز آماده تر می شود و ان شاءالله با بسته های گردشگری خوبی که خواهیم داشت و مقرون به صرف بودن آن ها برای کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند، امیدواریم شاهد تحولات خوبی در حوزه گردشگری دریایی باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.