| کد خبر: 248411 |

کشتی سانی مهیای خدمات رسانی برای جام جهانی قطر می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: کشتی سانی برای خدمت رسانی به گردشگران و مسافران جام جهانی قطر، هفته آینده با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بندرعباس وارد فرآیند خدمت رسانی می شود.

تین نیوز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: کشتی سانی برای خدمت رسانی به گردشگران و مسافران جام جهانی قطر، هفته آینده با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بندرعباس وارد فرآیند خدمت رسانی می شود.

به گزارش تین نیوز، کشتی سانی یک کشتی شبه کروز ایتالیایی بزرگ است که اکنون برای انجام پاره ای تعمیرات در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل بندرعباس قرار دارد.

سهراب بناوند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در این زمینه اظهار کرد: کشتی سانی برای خدمت رسانی به گردشگران و مسافران جام جهانی قطر، هفته آینده با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بندرعباس وارد فرآیند خدمت رسانی می شود.

به گفته وی، در بازدیدی که روز گذشته به همراه مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این کشتی داشتیم دستورات ویژه مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تسریع در آماده سازی این کشتی صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری این کشتی ۷۰۰۰ میلیارد ریال است افزود: «کشتی سانی در ۸ طبقه مجهز به هتل با ۳۱۶ تخت، رستوران، فروشگاه، سینما، سالن های کنفرانس است که قابلیت جابه جایی ۸۰۰ مسافر را دارد.»

بناوند همچنین گفت: کشتی سانی با سرعت ۱۲ تا ۱۶ گره دریای در ساعت فاصله کیش تا دوحه قطر را در ۱۰ ساعت طی می کند.

 کشتی سانی تا پیش از شیوع کرونا در خط بندرعباس - شارجه فعالیت می کرد اما طی دوران کرونا عملاً فعالیتش در این خط غیراقتصادی بود و لذا برای بیش از دو سال در نزدیکی سواحل بندرعباس لنگر انداخته بود و از حدود سه ماه قبل راهی داک تعمیراتی ایزوایکو شد و حالا خبر رسیده که کارهای تعمیراتی و رنگ آمیزی آن پایان یافته و مهیای فعالیت در مسیر ایران - قطر برای ایام ج ام جهانی خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.