| کد خبر: 246399 |

گردشگری دریایی برنامه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای جام‌جهانی قطر

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:برای بازی‌های قطر یکی از اقدامات این وزارتخانه راه‌اندازی گردشگری دریایی است که هم مردم ایران بروند هم مسافران از آن‌جا برای گردشگری به ایران سفر کنند.

تین نیوز
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:برای بازی‌های قطر یکی از اقدامات این وزارتخانه راه‌اندازی گردشگری دریایی است که هم مردم ایران بروند هم مسافران از آن‌جا برای گردشگری به ایران سفر کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی سید عزت الله ضرغامی اظهار کرد: صنایع دستی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است شعار ما هر خانه یک کارگاه است از ۴۰۰ رشته صنایع دستی که در دنیا وجود دارد ۲۹۹ رشته در ایران وجود دارد و همچنین ۱۰ رشته منسوخ شده را احیا کرده‌ایم و همه‌ی رشته‌های صنایع دستی باید مجوز می‌گرفتند اما حالا آن‌ها را اعلان محور کردیم و نظارت پسینی داریم و بعد از صدور مجوز به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم و نیازهای آن‌ها را رفع می‌کنیم.

مدیران باید شجاعت داشته باشند

وی افزود: در نگاه تحولی رئیس یک سازمان نگاهی و افق دیدی برای سازمان دارد اما پس از مدتی احساس می‌شود که بدنه سازمان نه تحول را می‌فهمد و نه انجام می‌دهد اگر شاهد هستیم برخی وعده‌های خوب اجرا نمی‌شود به همین دلیل است. ما نگاه مدیران خود را در حوزه عمومی و تخصصی تغییر دادیم مدیری که شجاعت ندارد به درد کار انقلابی نمی‌خورد ما باید زیر میز کارشکنی‌ها بزنیم من نمی‌گویم قانون را دور بزنیم اما یک قانون می‌تواند به شکل‌های مختلف اجرا شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: کاوش فقط بر عهده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی است و فردی حق ندارد در نسبت به منطقه‌هایی که مربوط به میراث فرهنگی است و قصد دارد در آن کاوش و پژوهش کند دخالتی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در سطح رسانه‌ای نشان می‌دهیم که این وزاتخانه مهم است و سعی کردیم بگوییم مسائل این وزارتخانه عمومی است و در این یک سال مردم با مأموریت‌های ما آشنا شدند.

کمپرها می‌توانند به سراسر جهان بروند

ضرغامی اضافه کرد: مأموریت‌های وزارت گردشگری کاملاً فرابخشی است یعنی باید با سایر دستگاه‌ها لینک شویم و به ما کمک کنند با سازمان اوقاف، شهرداری، بنیاد مسکن، سازمان فرهنگ و ارتباطات و… کارهای مشترکی داریم. به عنوان مثال کاروان‌ها (کمپرها) که در بخش گردشگری وجود داشت نمی‌توانستند در جاده‌ها حرکت کنند و باید حکم مأموریت می‌گرفتند ما با نیروی انتظامی تفاهمنامه امضا کردیم و حالا با پلاک کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی هر کدام از کمپرها می‌توانند به سراسر دنیا بروند.

وی افزود: تا ۸۰ درصد گردشگری کشورهای دنیا داخلی است گردشگری داخلی باعث توزیع ثروت می‌شود. در گردشگری خارجی اولین قدمی که برداشتیم ساماندهی کارهای دفاتر خدمات گردشگری بود و صدور روادید بعد از بحران کرونا را انجام دادیم و نزدیک به ۳ میلیون نفر گردشگر به ایران آمدند و این رقم در حال افزایش است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: زیرساخت‌های ما در حوزه گردشگری مشکل جدی دارند ما با سایر وزارتخانه‌ها نشست گذاشتیم به عنوان مثال در گردشگری دریایی صفر بودیم که با سوخت رایانه‌ای آن را راه انداختیم تا مقرونه به صرفه شود برای بازی‌های قطر یکی از کارهای این وزارتخانه راه‌اندازی گردشگری دریایی است که هم مردم ایران بروند هم مسافران از آن‌جا بیایند ایران را ببینند اما هنوز امکان پهلو گرفتن کروز (کشتی‌های بزرگ مسافری) وجود ندارد و بنادر آمادگی ندارند اما به سرعت در حال آماده‌سازی هستند.

کل هتل‌های ایران از استانبول کم‌تر است

ضرغامی بیان کرد: ایرلاین‌ها مشکل دارند و اخیراً کاری کرده بودند تا اتباع بلیت دلاری بپردازند البته این مصوبه لغو شد اما ایرلاین‌ها باز هم مشکلات زیادی دارند همچنین مراکز اقامتی ما خوب نیست هتل‌های پنج ستاره زیادی نداریم کل هتل‌های کشور ما از استانبول کم‌تر است و زیر ۶۰ هزار اتاق در هتل داریم. الان حدود ۱۱ هزار میلیارد پروژه در حال افتتاح شدن است البته من به دنبال گردشگری ارزان قیمت هستم که همه بتوانند سفر کنند.

انتصابات بهترین نمره دوره مدیریتی من را می‌گیرد

او گفت: من از جوانگرایی صحبت می‌کنم مدیر گردشگری وزارتخانه ما دهه شصتی است دکتر شالبافیان متخصص است و عملکر خوبی هم دارد و راضی هستیم من گزینه‌های دیگری هم داشتم اما به دلیل جوان بودن ایشان را انتخاب کردم اما در کنار این‌ها باید مدیران باسابقه وجود داشته باشند چون مدیریت پختگی می‌خواهد.آقای دارابی معاون میراث فرهنگی هم جزو بهترین مدیران هستند و من تا این لحظه از خود بدنه میراث فرهنگی و گردشگری بهتر از آن‌ها شخصی را پیدا نکردم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.