| کد خبر: 246048 |

معاون رییس جمهور:

◄ طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی در هرمزگان اثرگذاری ملی و منطقه‌ای دارد

معاون اجرایی رییس جمهوری از بندر شهید رجایی به عنوان یکی از محوری‌ترین و مهم‌ترین بنادر کشور نام برد و گفت: طرح‌های بنادر و دریانوردی در استان هرمزگان دارای اثرگذاری ملی و منطقه‌ای است.

تین نیوز

معاون اجرایی رییس جمهوری  از بندر شهید رجایی به عنوان یکی از محوری‌ترین و مهم‌ترین بنادر کشور  نام برد و گفت: طرح‌های بنادر و دریانوردی در استان هرمزگان دارای اثرگذاری ملی و منطقه‌ای است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "سید صولت مرتضوی" روز پنج‌شنبه 27 مرداد در بازدید از پایانه‌ها و بخش‌های مختلف طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بعد از سفر ریاست جمهور دستوراتی پیرامون توسعه همه جانبه در استان صادر شد که به ویژه در حوزه بندری پیشرفت قابل توجهی را شاهد هستیم.

وی با ابراز رضایت از پیشرفت قابل توجه در فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی گفت: در حوزه کانتینری با اصلاح فرآیندها درصد ترخیص کالاها به شدت افزایش پیدا کرده تا جایی که اساسا کشتی معطل و در نوبت‌ مانده ندارند و طرح تخلیه کالاهای فله‌ای نیز پیشرفت خوبی داشته و در بخش قابل توجهی از کار، پیشرفت حاصل شده است.

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به بازدید خود از پایانه تخلیه کالاهای فله که عمده آن کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور است، نیز گفت: این طرح  روند مثبتی داشته و مشکلاتی که در این بخش بوده برطرف شده است.

مرتضوی در ادامه سخنان خود افزود: درآمدهای گمرک به صورت ملی حدود 180 درصد نسبت به پنج ماهه ابتدایی سال گذشته افزایش داشته و در حوزه صادرات غیرنفتی از گمرکات نیز بالغ بر 44 درصد رشد را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: پس از سفر رییس جمهور و هماهنگی بین دستگاهی و مدیریت کلان استان هرمزگان، این استان وارد مرحله‌ای از تولید و خدمت شده و امیدواریم در بازدیدهای آینده شاهد تحولات شگرفی در حوزه بندری و دریایی این استان باشیم.

معاون اجرایی رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به دیپلماسی منطقه‌ای در حوزه بنادر اشاره کرد و بیان داشت:  دولت سیزدهم با ارتباط با همسایگان هم درحوزه اقتصاد دریامحور، بخش بازرگانی، صنایع دریایی و هم از منظر کشاورزی که به دریا وابسته است، برنامه‌های ویژه‌ و کلانی دارد.

مرتضوی در این باره اضافه کرد: با اجرایی شدن طرح‌های حوزه دریایی و اصلاح فرآیندها و توسعه بنادر و دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کشورهای همسایه و سایر کشورهایی که علاقه مند هستند محور ترانزیت آنها جمهوری اسلامی ایران باشد، در حوزه اشتغال دریامحور و اقتصاد دریا پایه در استان هرمزگان گام‌های موثری برداشته خواهد شد.

گفتنی است؛ مرتضوی امروز به همراه استاندار هرمزگان به منظور بازدید از طرح‌ها و ظرفیت‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران از این بندر بازدید کرد.

بازدید از فاز سوم طرح‌های توسعه‌،  پایانه‌های کانتینری و غلات، انبار کالاهای اساسی و فله از جمله بخش‌هایی بود که مورد بازدید معاون اجرایی رییس جمهور قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.