| کد خبر: 241970 |

◄ اساس کار سال 1401 تامین تجهیزات مورد نیاز بنادر کشور است

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از اولویت دادن به بحث تامین تجهیزات مورد نیاز بنادر کشور به جای بندرسازی، به عنوان دستور کار سال ۱۴۰۱ سازمان بنادر در این حوزه خبر داد.

تین نیوز

جلیل اسلامی عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر لزوم به‌روز کردن تجهیزات مورد نیاز در بنادر کشور در سال جاری، گفت: تاکید سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی بر این است که در کنار توسعه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بنادر کشور، تجهیزات و امکانات مورد نیاز آنها فراهم شود و بر این اساس تاکید بر این است که امسال توجه بیشتری به بحث تامین و آوردن تجهیزات برای افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور صورت گیرد.

به گزارش تین نیوز، وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تجهیزات بنادر کشور توسط بخش خصوصی تامین می‌شود، افزود: بخشی از این تجهیزات توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بزرگی که در بنادر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تامین و بخشی از آن هم توسط خود سازمان بنادر تامین می‌شود. در این خصوص برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا از طرق مختلف برای افزایش توانایی، سرعت و نُرم تخلیه و بارگیری و نیز کاهش زمان انتظار کشتی‌ها استفاده شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و نیز حجم ورود کالاهای اساسی، ما تجهیزات مورد نیاز برای تخلیه و بارگیری این کالاها را داریم و در سال گذشته نیز نزدیک به ۲۸ میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری شد. درواقع الان بر مبنای حجم فعلی، تجهیزات لازم برای تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر وجود دارد اما تاکید بر توسعه بیشتر این ظرفیت برای تامین تجهیزات با توان بالاتر برای تخلیه کشتی‌هاست. به هر حال سایز کشتی‌ها دائما در حال افزایش است و تجهیزات مناسب‌تری برای تخلیه آنها در زمان مناسب لازم است که این برنامه‌ریزی انشاءالله انجام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.