| کد خبر: 241428 |

◄ سفرهای دریایی نوروز از مرز ۲ میلیون گذشت

رئیس ستاد سفرهای دریایی نوروزی کشور با اعلام عبور از مرز ٢ میلیون سفر دریایی در نوروز ١٤٠١، گفت: در سال جاری با افزایش ۱۵ درصدی مسافر دریایی نسبت به سال ٩٨ مواجه شده‌ایم.

تین نیوز

حسین عباس نژاد در رابطه با آخرین وضعیت سفرهایی دریایی نوروز ١٤٠١، اظهار داشت: آمار سفرهای دریایی از ٢٥ اسفندماه سال گذشته تاکنون بر اساس طرح تسهیل سفرهای دریای نوروز از مرز ٢ میلیون سفر عبور کرده و خوشبختانه هیچگونه مشکل فنی و ایمنی وجود نداشته و خدمات ایمنی سفر به شکل مطلوب ارائه شده است.

به گزارش تین نیوز، وی ادامه داد: از بنادر و مجاری مجاز دریانوردی، عملیات ها به صورت روان و بی وقفه در حال انجام است و برخی بنادر کشور نظیر بنادر حقانی و ذاکری ٢٤ ساعته در حال فعالیت هستند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش تعداد شناورها و صندلی در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ١٤٠١، بیان کرد: طی ٢ سال اخیر که با شیوع ویروس کرونا همراه بودیم برخی شناورها از رده خارج شدند و نگرانی مبنی بر این وجود داشت که با مشکل صندلی مواجه شویم اما با همت شناورداران، مالکان، پیگیری های سازمان بنادر دریانوردی و تسهیلات ارائه شده از سوی این سازمان با تعداد مضاعف شناور و صندلی چه در بخش خودرو و چه در بخش مسافر روبرو شدیم.

عباس نژاد با اعلام افزایش ١٥ درصدی مسافر دریایی در سال ١٤٠١ نسبت به سال ٩٨، اظهار داشت: در بخش در خودرو نیز با افزایش ٢٠ درصد افزایش مسافر خودرویی مواجه شده ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال جاری با استقبال خوب مسافران در بخش سفرهای دریایی روبرو هستیم.

رئیس ستاد سفرهای دریایی نوروزی کشور با بیان اینکه مبادی و تردد غیرمجاز مهم‌ترین چالش ایمنی سفرهای دریایی هستند، به مسافران توصیه کرد که از مبادی مجاز اعلام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی چه در بخش تفریحات ساحلی و چه در بخش سفرهای دریایی استفاده کنند تا با تضمین ایمنی و ارائه خدمات مطلوب روبرو شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.