| کد خبر: 238822 |

◄ رشد ۳۲۴ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینردر بندر آستارا

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اعلام رشد ۳۲۴ درصدی بندر آستارا در تخلیه و بارگیری کانتینر، گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر گیلان ۱۲ درصد رشد یافته است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اعلام رشد ۳۲۴ درصدی بندر آستارا در تخلیه و بارگیری کانتینر، گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر گیلان ۱۲ درصد رشد یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا آبایی با اشاره به عملکرد رو به رشد بنادر انزلی و آستارا در ۹ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۳۲۵ هزار تن کالا در بنادر آستارا و انزلی تخلیه و بارگیری شده است است.

وی افزود: سهم بندرانزلی از این میزان یک میلیون و ۱۴۸ هزار تن بوده است که نسبت به عملکرد ۹ ماهه سال گذشته توانست رشد ۱۱ درصدی را به ثبت برساند.

 رشد ۲۰ و ۹۵ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی  از بنادر آستارا و انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به رشد ۱۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر گیلان، خاطرنشان کرد: در مبحث داشتند.

آبایی با اشاره به انواع کالاهای تخلیه و بارگیری شده در بنادر گیلان، اذعان داشت: غلات، کالاهای اساسی، روغن نباتی، فلزات، محصولات کشاورزی، کالاهای معدنی و ساختمانی، شیشه، کاشی مواد اولیه و شیمیایی، تخته و چوب، کاغذ و مقوا، کانتینر و سایر موارد از جمله کالاهایی بوده که در بنادر استان گیلان تخلیه و بارگیری شده است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال شاهد رشد ۲۰۷ و ۸۷ درصدی ترانزیت کالاهای غیرنفتی به ترتیب در بنادر آستارا و انزلی بودیم، تصریح کرد: در مدت مشابه یاد شده ۴ هزار و ۷۴۶ TEU در بنادر گیلان تخلیه و بارگیری شده است که بندر آستارا با رشد ۳۲۴ درصدی، عملکرد قابل ملاحظه ای در این راستا داشته است.

۱۴ سفر دریایی توسط کشتی رو-رو در مجتمع بندری انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۱۴ سفر دریایی توسط کشتی رو-رو در مجتمع بندری انزلی در سال جاری انجام شده، بیان داشت: امیدواریم با هماهنگی و حمایت ارگان های مربوطه شاهد حضور هفتگی و منظم کشتی رو-رو در بندر‌انزلی باشیم.

ظرفیت بالقوه ی  تخلیه و بارگیری سالانه ۱۰ میلیون تن کالا درمجتمع بندری انزلی

مجتمع بندری انزلی با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.