| کد خبر: 233797 |

◄ آغاز واکسیناسیون دریانوردان در آینده نزدیک+جزئیات

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ارسال اسامی ۹۵ هزار نفر دریانورد به وزارت بهداشت برای واکسیناسیون آن‌ها، گفت: دریانوردان به زودی واکسینه می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ارسال اسامی ۹۵ هزار نفر دریانورد به وزارت بهداشت برای واکسیناسیون آن‌ها، گفت: دریانوردان به زودی واکسینه می‌شود.

به گزارش تین نیوز، علی اکبر مرزبان اظهار کرد: همانطور که به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کردیم، از نظر ما کسانی که شناسنامه دریانوردی و گواهینامه معتبر کشتی‌های خدماتی و تجاری دارند، دریانورد محسوب می شوند و بر اساس دستورهای صادر شده از سوی رییس‌جمهور و وزیر بهداشت باید بدون اولویت واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت برای ورود این اسامی در بانک اطلاعاتی خودش و ساماندهی امور در این زمینه چند روزی زمان نیاز دارد، افزود: پس از ورود اسامی در سیستم وزارت بهداشت، واکسیناسیون دریانوردان آغاز می‌شود، البته هم اکنون نیز برخی از دریانوردان به دلیل اینکه در اولویت بودند واکسینه شدند.

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان ‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد دریانوردان اهل استان‌های جنوبی هستند، ادامه داد:  بر اساس آمار حدود ۵۰ هزار نفر از دریانوردان بالای ۴۰ سال سن دارند و واکسیناسیون آن‌ها در استان‌های جنوبی آغاز شده است. همچنین ۷۰۰۰ نفر بالای ۶۰ سال و حدود ۱۰ هزار نفر  بین۵۰ تا ۶۰ سال سن دارند بنابراین آن‌ها نیز واکسینه شده‌اند. اما برای واکسیناسیون همه دریانوردان اقدامات لازم صورت گرفته و به زودی واکسیناسیون شروع می‌شود.

مرزبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر دریانوردی با مشکل در فرآیند واکسیناسیون مواجه شد، چه کاری باید انجام دهد، گفت: ممکن است به صورت موردی مشکلاتی در واکسیناسیون دریانوردان به وجود بیاید اما به محض بروز مشکل می‌توانند با سازمان بنادر تماس گرفته و ما از طریق ورود مجدد اسامی آن‌ها یا ارائه معرفی‌نامه به این دریانوردان اقدام خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: البته در تلاشیم تا همه پرسنل و کارمندان پایانه‌های بندری به دلیل داشتن ارتباط مستقیم با دریانوردان و این بخش حساس، واکسینه شوند که در این راستا از طریق وزارت راه و شهرسازی در صدد هستیم تا لیست فعالان و پرسنل بنادر را نیز در شمول حمل و نقل عمومی دریایی قرار دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.