| کد خبر: 222062 |

◄ وزارت بهداشت نفس‌های حمل و نقل عمومی را به شماره انداخت

کارشناس سیاست گذاری و پایش فضای کسب و کار انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی با تاکید بر این‌که وضعیت شرکت های مسافری ریلی وخیم است به شرح برخی مشکلات نامه اخیر وزارت بهداشت در مورد ممنوعیت جابجایی مسافر بدون دریافت نتیجه تست کرونا پرداخت.

تین نیوز

کارشناس سیاست گذاری و پایش فضای کسب و کار انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی با تاکید بر این‌که وضعیت شرکت های مسافری ریلی وخیم است، برخی مشکلات نامه اخیر وزارت بهداشت در مورد ممنوعیت جابجایی مسافر بدون دریافت نتیجه تست کرونا، شرح داد.

به گزارش تین نیوز، عرفان قربانعلی گفت: روز 21 آبان نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت با موضوع «اجتناب از هرگونه جابجایی مسافر به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت نتیجه تست کرونا» خطاب به مسئولان شقوق مختلف حمل و نقل ارسال و بر اساس آن مقرر شد از تاریخ 28 آبان جابجایی مسافر بدون دریافت نتیجه تست کرونا ممنوع شود.

وی افزود: این در حالی است که شرکت های ریلی مسافری از انتهای سال گذشته در مقاطعی بیش از 90 درصد کاهش مسافر و کاهش چشمگیر درآمدی را تجربه نموده‌‌اند ضمن اینکه از اوایل  سال 99 با ابلاغیه‌های وزارت بهداشت شرکت ها ملزم به اجرای پروتکل‌هایی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و ظرفیت حداکثر 50 درصدی هر کوپه قطار شدند.

از 28 آبان‌ماه مسافرت بدون تست کرونا ممنوع است

او عنوان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری با اضافه شدن هزینه‌های ضد عفونی و موارد بهداشتی، شرکت ها دچار زیان بیشتری شدند. همچنین با بالا رفتن نرخ ارز و اعمال تحریم‌ها هزینه‌‌هایی از جمله هزینه تعمیرات و نگهداری، پرسنل و سایر هزینه‌های این شرکت ها به شدت بالا رفته است درصورتی که قیمت بلیت تنها 20 درصد از ابتدای سال اضافه شده که این میزان کفاف هزینه‌های اضافه شده را نمی‌دهد.

قربانعلی تاکید کرد: حال موارد بالا را باید به شرکت های وابسته صنعت ریلی مسافری نیز تعمیم داد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تأثیر تصمیم اخذ شده قرار خواهند گرفت.

وی افزود: با نامه ای که از سوی وزارت بهداشت به بخش های مختلف حمل و نقل ابلاغ شده و با توجه به قشری که از حمل و نقل ریلی استفاده می‌کنند، هزینه تست کرونا نیز به مبلغ بلیت این افراد اضافه و شرکت ها با کاهش درآمد چشمگیری مواجه خواهند شد و نتیجه آن در صورت عدم اصلاح این مصوبه، چیزی جز ورشکستگی این صنعت نیست.

به گزارش تین نیوز، این مشکلات در حالی از سوی کارشناس سیاست گذاری و پایش فضای کسب و کار انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی مطرح شده که یک فعال صنفی بخش حمل و نقل مسافری جاده‌ای نیز از مشکل کمبود مسافر و کاهش درآمد در این بخش خبر داد و به خبرنگار ما گفت: انجام این دستور وزارت بهداشت کار آسانی نیست مگر آنکه قانون بسیار خشن وهزینه بری تدوین شود.

وی با تاکید بر این‌که تجربه نشان داده با بخشنامه و نامه نگاری هیچ کاری در کشور ما به سرانجام درستی نمی‌رسد، افزود: بیم آن می رود مسافرانی که با ضرورت سفر مواجه هستند و امکان استفاده از ناوگان شخصی را ندارند همانند اتباع بیگانه با روش قاچاق جابه‌جا شوند.

به گزارش تین نیوز، وزارت بهداشت روز 21 آبان در نامه‌ای به وزارت راه‌ و شهرسازی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آنها خواست از هرگونه جابجایی مسافر بدون دریافت نتیجه تست کرونا اجتناب کنند.

در این نامه همچنان از این 2 وزارتخانه خواسته شده است با توجه به ایجاد  زیرساخت‌های لازم از طریق بستر دولت الکترونیک استعلام نتایج از وزارت بهداشت و درمان دریافت کنند.
 

نامه وزارت بهداشت

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام.در رابطه با این دستور ، توجه به چند نکته و سوال ضروری بنظر میرسد:
    الف) آیا معاون یک وزیر میتواند به معاونان وزیر دیگری نامه الزام آور ارسال کند؟ اگر معاون وزیر بهداشت بعنوان عضوی از ستاد کرونا مکاتبه نموده ، آیا نباید سِمت خود در ستاد را ذیل نامه ذکر کند؟
    ب) با توجه به فشارهای اقتصادی بر گرده ی شرکت های حمل و نقل ، شرکتهای ریلی و هوایی تلاش وافر داشتند تا محدودیت 60 درصد را از عدد مسافرانشان بردارند.آیا این ضربه دیگری به اقتصاد نحیف حمل و نقل مسافر نیست؟
    ج) شرکت حمل و نقل چگونه احراز کند که مسافر تست کرونا داده و نتیجه تست چه بوده؟ آیا برای تک تک مسافرین باید به دولت الکترونیک مراجعه و استعلام کند ؟ آیا اصلا چنین کاری عملی هست؟ اگر ارتباط اینترنتی قطع شد، تکلیف مسافر و پرواز چیست؟
    د) هزینه تست در مواردی از قیمت بلیط بیشتر است.هزینه ی تست بر عهده ی چه کسی ست؟ آیا باید مسافر علاوه بر هزینه بلیط، هزینه تست هم بپردازد؟ آیا این باعث نمیشود که او عطای مسافرت را به لقایش ببخشد؟ آیا تست کرونا تحت پوشش بیمه هست؟
    ه) اگر مسافر بلیط خرید و پای قطار یا هواپیما از سوار شدنش مانع شدند ، تکلیف پولی که برای بلیط پرداخته چه میشود؟