| کد خبر: 189638 |

مترو «ملارد» به مرحله طراحی رسید

فرماندار شهرستان ملارد با تاکید بر تصویب طرح قطار حومه‌ای ملارد توسط استانداری تهران، از آغاز طراحی این خط در شهرستان ملارد خبر داد.

تین نیوز

فرماندار شهرستان ملارد با تاکید بر تصویب طرح قطار حومه‌ای ملارد توسط استانداری تهران، از آغاز طراحی این خط در شهرستان ملارد خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسین توکلی در تشریح روند توسعه حمل و نقل همگانی در شهرستان ملارد با هدف تسهیل تردد شهروندان این شهرستان گفت: رشد جمعیت در ۱۰ سال اخیر در غرب استان تهران چشمگیر بوده، لذا تلاش خواهیم کرد زمینه تردد آسان شهروندان این شهرستان را به ویژه با بهره‌گیری از حمل و نقل عمومی فراهم کنیم. بر همین اساس در حال حاضر مطالعات ایجاد خطوط بی آر تی در این شهرستان انجام شده است، البته هنوز این کار اجرایی نشده است.

وی افزود: در حوزه قطار شهری نیز قبلا مطالعاتی برای طراحی خط قطار شهری از فردیس کرج به سمت ملارد انجام شده بود که با توجه به گذشت زمان، این مطالعات قدیمی به نظر می‌رسند. لذا با توجه به نگاه مدیریت استان تهران برای ایجاد قطارهای حومه‌ای مقرر شد برای ملارد هم خط قطار حومه‌ای احداث شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد در غرب، شرق و شمال شرق استان تهران قطار حومه‌ای احداث شود تا شهرهای استان تهران با یکدیگر ارتباط داشته باشند و زمینه تسهیل رفت و آمد شهروندان فراهم شود. امروز شاهدیم که حجم گسترده‌ای از شهروندان تهرانی صبح‌ها برای کار به شهرهای صنعتی می‌روند و از شهرستان‌های اطراف برای سکونت استفاده کرده‌اند و به شکلی از شهرستان‌های حاشیه‌ای شهرهای صنعتی به عنوان خوابگاه استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: در غرب استان تهران و شهرستان ملارد نیز تردد شهروندان از حاشیه و بالعکس زیاد است، لذا مطالعات قطار حومه‌ای شهریار، قدس، ملارد، صفادشت انجام شد تا با تصویب استانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط اجرایی شود.

فرماندار شهرستان ملارد با اشاره به اینکه استانداری تهران طرح قطار حومه‌ای ملارد را به تصویب رسانده، افزود: این قطار در مرحله طراحی توسط مشاور است و شهرداری ملارد نیز در حوزه تملک زمین‌های لازم باید اقدام کند؛ در حقیقت احداث قطار حومه‌ای برای شهرستان ملارد یک اولویت به شمار می‌آید که باید هرچه زودتر نسبت به احداث آن اقدام کنیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.