| کد خبر: 215501 |

سازمان هواپیمایی از ایرلاین های خارجی برای گران نکردن بلیت تضمین بگیرد

رفیعی گفت: از شرکت‌های هواپیمایی خارجی باید ضمانت‌های لازم گرفته شود تا بلیت را گران نفروشند.

تین نیوز

رفیعی گفت: از شرکت‌های هواپیمایی خارجی باید ضمانت‌های لازم گرفته شود تا بلیت را گران نفروشند.

به گزارش تین نیوز، حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه به تاخیر افتادن پرواز‌های خارجی از جمله پروازها به مقصد کشور ترکیه، به درخواست همان کشورها بوده است گفت: تاخیر و یا انجام نشدن پرواز‌ها در این زمینه مشکلی نیست بلکه مشکل اصلی آن است که این ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی خارجی بلیت را به مسافر فروخته و این شرکت‌های هواپیمایی حاضر به بازگرداندن مبالغ نیستند.

او ادامه داد: در پرواز‌های ماه‌های گذشته هم این مشکل وجود داشت که مسافران بلیت را لغو (کنسل) می‌کردند، اما شرکت های هواپیمایی حاضر به پرداخت مبالغ نبودند و دوباره اگر اقدام به خرید بلیت می‌کردند باید با مبلغ بیشتری خریداری می‌کردند.

او توضیح داد: سازمان هواپیمایی کشوری باید حتماً تضمین و ضمانت‌های لازم را از شرکت‌های هواپیمایی خارجی بگیرد تا بلیت را به مبلغ‌های بیشتر به فروش نرسانند.

برخی از ایرلاین‌ها بلیت‌ها را کنسل می‌کنند و گران‌تر به مسافران می‌فروشند

او ادامه داد: مشکلاتی در پرواز‌های خارجی پیش از عید برای مسافران ایجاد شد و هنوز بسیاری از ایرلاین‌های خارجی مبالغ بلیت‌ها را به مسافران بازنگرداندند. بسیاری از ایرلاین‌ها بلیت‌ها را کنسل می‌کنند و مبالغ را به مسافران باز نمی گردانند و بعد از مدت کوتاهی بار دیگر بلیت را گران‌تر به مسافران می‌فروشند.

او توضیح داد: سازمان هواپیمایی در حال رایزنی برای برقراری پرواز‌های خارجی با ترکیش ایر، قطر ایرویز، فلای دوبی و سایر پرواز‌های خارجی است، اما امیدواریم پیش از بازگشت این ایرلاین‌ها به کشور، ضمانت‌های لازم را برای بازگرداندن مبالغ مسافران در صورت استرداد و یا کنسلی بلیت دریافت کنند و یا حداقل جریمه و یا مبلغی را بابت تاخیر در بازگرداندن بلیت‌ها در نظر بگیرند.

او توضیح داد: تاکنون بخشی از مبالغ مسافران بازگردانده شده، اما ما معتقد هستیم حتی نباید یک میلیون و یا یک میلیارد هم از مبالغ مسافران در پرواز‌های خارجی باقی بماند و این ایرلاین‌ها حق ندارند به بهانه‌های مختلف از این موضوع سو استفاده کنند.

رفیعی بیان کرد: تاکنون چندین بار تاریخ پرواز‌های ترکیه تغییر کرده است و این باعث می‌شود که قیمت این پرواز‌ها تغییر کند و ما امیدواریم سازمان هواپیمایی کشور نظارت خود را بر قیمت‌های این پروازها افزایش دهد.

او اظهار کرد: امیدواریم ایرلاین‌ها برنامه‌های خود را برای افزایش نرخ‌های خود تغییر دهند، چرا که این موضوع در کاهش تعداد مسافران اثر بسیار زیادی دارد.

گفتنی است، به تازگی دو شرکت هواپیمایی ماهان و قشم ایر از لغو مجوز پرواز به ترکیه خبر دادند و اعلام کردند: «به اطلاع مسافران می‌رساند، با توجه به اعمال محدودیت‌های جدید کشور ترکیه و بسته‌شدن مرزهای این کشور، پروازهای تهران-استانبول-تهران تا اطلاع ثانوی لغو شد.»

بر اساس اعلام کشور ترکیه، این موضوع بنا به دستور وزارت حمل و نقل و وزارت بهداشت ترکیه صادر شده است و در حال حاضر مجوز پروازهای ایرانی به ترکیه کلاً لغو شده است. این در حالی است که امکان انجام پرواز به کشور ترکیه از دو هفته پیش فراهم شده بود و شرکت‌های هواپیمایی ایران فروش بلیت مسیرهای ترکیه را آغاز کرده بودند اما با توجه به این مصوبه جدید، تمام بلیت‌های خریداری شده لغو می‌شود.

ترکیه آغاز مجدد پروازها به مقصد این کشور را به تعویق انداخت

در این رابطه رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری  در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره لغو پروازها به کشور ترکیه که از شنبه شب شروع شده است، گفت: شیوع ویروس کرونا منجر به قطع پروازهای خارجی کشورها شد و کشورها به مرور برای رفع محدودیت‎های خارجی به تناسب وضعیت بهداشتی و کنترل شیوع بیماری برای آغاز مجدد پروازهای خارجی خودشان تصمیماتی را اتخاد کردند.

او ادامه داد: کشور ترکیه نیز اخیرا به دلیل شیوع کرونا آغاز مجدد پروازها به این کشور را برای بعضی از کشورها از جمله ایران به تعویق انداخته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به این سوال که مبالغ بلیت مسافران ترکیه در چه زمانی عودت داده می شود گفت: شرکت های هواپیمایی و مراکز دفاتر خدمات مسافرتی موظف هستند برابر با مقررات خود عمل کنند.

او درباره لغو پرواز سایر کشورها هم گفت: هیچ اظهار نظری در این مورد نمی کنم و تاکنون هم کشوری در این زمینه درخواستی نداده است.

چندی پیش هم سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور  اعلام کرده بود:  که تمامی مطالبات و مبالغ بلیت های مسافران بازگردانده شده است و هیچ بدهی از سوی شرکت های هواپیمایی خارجی وجود ندارد و بسیاری از آنها هم با مسافران در رابطه با مبالغ بلیت ها به تفاهم رسیده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.