| کد خبر: 266779 |

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

هیچ کس نمی تواند مانع اجرای قانون خاص شود

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه طرح قانون خاص مراحل پایانی خود را سپری می کند، گفت: این قانون توسط قانون گذار مصوب شده و هیچ کس نمی تواند مانع اجرای آن شود. در همین راستا برای اجرای این قانون، نظام پرداخت قانون خاص باید به تایید شورای حقوق و دستمزد برسد.

تین نیوز

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه طرح قانون خاص مراحل پایانی خود را سپری می کند، گفت: این قانون توسط قانون گذار مصوب شده و هیچ کس نمی تواند مانع اجرای آن شود. در همین راستا برای اجرای این قانون، نظام پرداخت قانون خاص باید به تایید شورای حقوق و دستمزد برسد.

 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ همت علی شاه نظری درباره طرح قانون خاص که مطالبه اغلب کارکنان شرکت فرودگاه ها است، اظهار کرد: در بدو ورود کاپیتان نخجوانی، کلیات این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسید و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی در خصوص جزئیات آن ظرف مدت یک ماه اعلام نظر کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای حقوق و دستمزد در خصوص قانون خاص گفت: در این جلسه تا حدودی ابهامات درباره نظام پرداخت این قانون برطرف شد و امیدواریم در جلسات بعدی به نتایج خوبی برسیم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند مانع اجرای قانون خاص شود، گفت: قانون خاص مصوبه قانون گذار است و دستگاه هایی نظیر شرکت ملی نفت، سازمان صنایع و توسعه معدنی، شرکت شهرک های صنعتی، بانک مرکزی، بیمه مرکزی و دانشگاه ها از آن بهره مند هستند و سازمان هواپیمایی کشوری و شهر فرودگاهی حضرت امام(ره) نیز به دنبال الگوبرداری از آیین نامه قانون خاص شرکت فرودگاه ها هستند.

شاه نظری با اشاره به بهره مندی قانون خاص از ضوابط و دستورالعمل های قانونی، گفت: تمام مواردی که نیروی انسانی از بدو ورود تا بازنشستگی با آن سروکار دارد در قانون خاص در نظر گرفته شده و ضمن در اختیار داشتن نظام پرداخت خاص، نه تنها شاهد عدالت در پرداخت به کارکنان خواهیم بود بلکه بازنشستگان نیز از مزایای بیشتری برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه اداره یک شرکت دولتی با مقررات عمومی دولت کار دشواری است، گفت: این شرکت به عنوان یک بنگاه اقتصادی با اجازه قانون می تواند از منابع خود استفاده کند تا باری از دوش دولت بردارد.

حتی یک نفر از خانواده 37 هزار نفره شرکت فرودگاه ها از بیمه تکمیلی خارج نشد

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها درخصوص ابهامات اخیر که در بحث بیمه بوجود آمده بود، اظهار کرد: ما یک خانواده 37 هزار نفره شامل بازنشستگان، نیروهای رسمی، قراردادی، پیمانی و حجمی هستیم اما امسال بیمه مرکزی اعلام کرد، دستگاه هایی که بیش از 20 هزار نفر تحت پوشش دارند ملزم به رعایت ضوابط و مقررات جدید هستند.

شاه نظری با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای کارکنان در خصوص تعرفه جدید بیمه تکملی گفت: خوشبختانه برای انواع مختلف قراردادها و افراد تحت تکفل شان راهکار قانونی پیدا شد تا تمام اعضای خانواده شرکت فرودگاه ها از بیمه تکمیلی بهره مند باشند.

لزوم ایجاد بستر مناسب برای مقابله با پدیده فرار مغزها

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها در خصوص مهاجرت برخی متخصصان گفت: این پدیده ناخوشایند مختص شرکت فرودگاه ها نیست بلکه در سایر دستگاه ها نیز مشاهده می شود اما باید پذیرفت که کارکنان این شرکت متناسب با تورم موجود، اوضاع معیشتی مطلوبی ندارند.

شاه نظری تصریح کرد: اجرای قانون خاص به دلایل مختلف دست شرکت را باز می گذارد تا با پرداخت های عادلانه در مسیر جلب رضایت خاطر کارکنان و بازنشستگان گام بردارد.

فرهنگ سازمانی شرکت فرودگاه ها بازتعریف می شود

وی ضمن ارزیابی فرهنگ سازمانی موجود در شرکت فرودگاه ها گفت: متاسفانه شرایط اقتصادی موجود، باعث شده تا نه تنها در این شرکت، بلکه در اغلب دستگاه ها شاهد فرهنگ سازمانی ایده آل نباشیم. این درحالی است که مقوله فرهنگ سازمانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید برای تحقق آن برنامه داشت.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها با اشاره به فعالیت شورای فرهنگی در این شرکت گفت: موضوعات خوبی به تصویب این شورا رسیده اما باید در نظر داشت که در روابط بین کارکنان و دستگاه باید بازبینی شود و برای داشتن فرهنگ سازمانی مطلوب باید با صبر و برنامه ریزی، به بازتعریف برخی مفاهیم بپردازیم.

انجام کارها در اتاق شیشه ای!

شاه نظری ضمن تاکید بر لزوم شفافیت در انجام امور گفت: یکی از فرایندهای سیستم اداری BPMS است که متقاضیان با استفاده از آن می توانند از ابتدا تا انتهای کار خود را مشاهده کنند و بدانند که کار در چه مرحله ای قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این سیستم در آینده نزدیک این قابلیت را خواهد داشت تا بازنشستگان نیز برای درخواست مهمانسرا در شهرهای مختلف به آن مراجعه کنند.

هیچ گونه تبعیض جنسیتی در شرکت فرودگاه ها وجود ندارد

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها درخصوص وضعیت بانوان شاغل در شرکت فرودگاه ها گفت: خوشبختانه بانوان شاغل در این شرکت از توانمندی و شایستگی خاصی برخوردار هستند و به شخصه در هر لباس مسئولیتی که باشم سعی بر استفاده حداکثری از توان بانوان دارم.

شاه نظری ضمن تکذیب برخی ابهامات مبنی بر وجود تبعیض جنسیتی گفت: همه چیز در این شرکت مبتنی بر شایستگی و توانمندی افراد است و ارتقای شغلی هیچ ارتباطی با جنسیت ندارد.

اجازه شناور شدن ساعت کار به دستگاه ها داده شده نه کارمندان!

شاه نظری درباره بخشنامه شناورشدن ساعت کار و نارضایتی برخی کارکنان، گفت: اول باید این موضوع تبیین شود که قانون گذار اجازه شناورسازی ساعت کار را به دستگاه ها داده است نه کارمندان. اگر قرار بود این اختیار به کارکنان داده شود که بین ساعت 7 تا 9 در محل کار حاضر شوند، با بی نظمی مواجه می شدیم و کیفیت امور تحت تاثیر قرار می گرفت.

وی با بیان اینکه ما همواره منافع کارکنان را مدنظر قرار داده ایم، تاکید کرد: 44 ساعت کار در هفته و 176 ساعت کار در ماه از سوی قانون گذار تعریف شده و در شرکت فرودگاه ها با استفاده از خرد جمعی به نظری واحد درخصوص تعیین ساعت کاری رسیده ایم و طبیعی است که نمی توان رضایت خاطر همه افراد را در برخی مباحث جلب کرد اما باید مطیع قانون بود.

کارکنان برای ورزش نیاز به مرخصی استحقاقی ندارند

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه کارکنان شرکت در هفته چهار ساعت می توانند ورزش کنند، گفت: برای ورزش کردن در زمان اداری نیاز به مرخصی استحقاقی نیست.

شاه نظری درخصوص موضوع انتقال و ماموریت کارکنان شرکت گفت: برای انتقالی گرفتن باید محل خدمت مقصد و نیرو هر دو اعلام رضایت کنند، این درحالی است که منتقل شدن به کلان شهرها امکان پذیر نیست اما مامور شدن و بازگشت در زمان مشخص مانعی ندارد.

چرا فرایند تبدیل وضعیت کارکنان طولانی شد؟

وی با بیان اینکه فرایند تبدیل وضعیت طولانی نیست، گفت: این کار زمان زیادی نمی طلبد اما سامانه ها کمی با وقفه مواجه شده بود و به همین دلیل شاهد طولانی شدن این فرایند بودیم.

شاه نظری که به تازگی به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها منصوب شده در پایان با اشاره به موقعیت شغلی جدید خود، گفت: ما با انسان ها سروکار داریم و اعتقاد دارم با رفتار خود موجب بهبود روابط کارکنان با دستگاه می شویم. در چارچوب قانون به دنبال بهبود رفاهیات و اوضاع معیشتی و اجرای مطالبات کارکنان شرکت فرودگاه ها از جمله قانون خاص هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟