| کد خبر: 223252 |

راه‌آهن به عنوان نهاد حاکمیتی مسؤول پیگیری وصول مطالبات رجاست

بر اساس مستندات و اسناد مالی موجود، راه‌آهن ج.ا.ا به عنوان نهاد حاکمیتی صنعت ریلی و نماینده دولت مسؤول پیگیری و پرداخت مطالبات بالغ بر 1000 میلیارد تومانی شرکت رجا از دولت است.

تین نیوز

بر اساس مستندات و اسناد مالی موجود، راه‌آهن ج.ا.ا به عنوان نهاد حاکمیتی صنعت ریلی و نماینده دولت مسؤول پیگیری و پرداخت مطالبات بالغ بر 1000 میلیارد تومانی شرکت رجا از دولت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجا ، مدیرعامل این شرکت  با بیان این مطلب افزود: در حالی که دولت و راه‌آهن ج.ا‌.ا به عنوان نهاد حاکمیتی دولتی در صنعت ریلی کشور باید پیگیر مطالبات رجا از دولت برای ارایه خدمات تکلیفی باشد و طلب بالغ بر 1000 میلیارد تومانی این شرکت را پرداخت کند، صحبت از بدهی 402 میلیاردی رجا به راه‌آهن آن هم در رسانه‌ها می شود.

محمد رجبی با اعلام اینکه مطالبه راه‌آهن از رجا صحیح بوده ولی حدود 3 برابر این مبلغ به عنوان مطالبه رجا از راه‌آهن به عنوان بخش دولتی در صنعت ریلی است که کسی پاسخگوی آن نیست.

وی افزود: فقط در عدم پرداخت کمک زیان برای قطارهای محلی و حومه‌ای به عنوان یکی از وظایف تکلیفی رجا از طرف دولت، بیش از 1000 میلیارد تومان طلب از راه‌آهن (به نمایندگی از دولت) وجود دارد.

 رجبی خاطرنشان کرد: کمک زیان سیر قطارهای حومه‌ای و تکلیفی، یارانه قطارهای خودکشش ترن‌ست (یارانه سهم کشنده)، استفاده کارکنان راه‌آهن و خانواده آنها از قطارهای رجا، ارایه تخفیف به خانواده معزز شهدا و جانبازان عزیز، هزینه سنگین خسارات به ناوگان ناشی از سوانح در اثر مسایل و مشکلات زیربنایی و زیرساخت خطوط ریلی، علایم و ارتباطات،  موارد سیر و حرکتی و ... همگی مطالباتی است که دولت و نماینده آن یعنی راه‌آهن باید بپردازد که از سال 88 و بعد از واگذاری در حساب فیمابین باقی مانده و پرداخت نشده است.

وی با اشاره به برخی ادعاهای واهی در خصوص مالکیت ترن‌ست‌ها اظهار داشت:  این موضوع نیاز به هیچ توضیح اضافه‌ای ندارد که سازمان خصوصی سازی به نیابت از دولت محترم نسبت به قیمت‌گذاری و واگذاری کلیه دارایی‌های تحت بهره‌برداری رجا در زمان انعقاد قرارداد و در قالب رد دیون با تصویب هیأت دولت اقدام کرده است.

مدیرعامل رجا تاکید کرد: شرکت رجا متقاضی شفاف شدن حساب‌های فیمابین و پرداخت فوری مطالبات سنگین این شرکت از دولت و راه آهن ج.ا.ا به عنوان نماینده دولت در شرایط سخت اقتصادی دوران کرونایی که حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را نیز ندارد، است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید