| کد خبر: 240291 |

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در یزد:

◄ توسعه هوانوردی عمومی از برنامه‌های دولت است

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور توسعه هوانوردی عمومی را از برنامه‌های دولت خواند و از تلاش برای ایجاد وحدت رویه در فعالیت بخشهای مختلف کشور در صنعت ساخت هواپیما خبر داد.

تین نیوز

محمد محمدی‌بخش در مراسم افتتاح فاز نخست فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) در شهرستان مهریز استان یزد که قبل از ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم در تمامی بخشها با برنامه وارد شده و در حوزه هوانوردی نیز بر توسعه هوانوردی عمومی تاکید دارد که البته توسه این بخش دارای ابعاد مختلفی است یکی از آنها مباحث مربوط به تامین زیرساختهای فرودگاهی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با اشاره به برخی مشکلات این حوزه، بر رفع موانع موجود تاکید کرد و توسعه هوانوردی عمومی را زمینه ساز پیشرفت صنعت هوانوردی کشور خواند.

محمدی‌بخش با اشاره به آغاز فعالیت فرودگاه مهریز، ابراز امیدواری کرد که این مرکز در زمینه توسعه زیرساختهای تولید هواپیما، هوانوردی عمومی و ورزشهای هوایی به پیشرفت این صنعت در کشورمان کمک کند.

بیشتر بخوانید:

فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا (ع) در یزد افتتاح شد

وی با بیان این که فرآیندهای قانونی در بخش ساخت هواپیما را با جدیت دنبال خواهیم کرد، گفت: هر چند بخشهای مختلفی در کشور در این زمینه فعالیتهایی را دنبال می‌کنند ولی وحدت رویه در این حوزه وجود ندارد که برای ایجاد ان با بخشهای مختلف نشست‌ها و کارگروهایی تشکیل شده و توسعه چشمگیری را شاهدیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با نوید راه اندازی تاکسی هوایی در فرودگاه مهریز در آینده نزدیک، گفت: امیدواریم این بخش به معیشت و رفاه مردم و اقتصاد کشور و استان کمک شایانی داشته باشد.

هوانوردی عمومی کشور فاقد زیرساختهای قانونی است

«عبدالرسول حسینی نسب» مدیر فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) مهریز با اشاره به آغاز فعالیت شرکت دانش بنیان توسعه پرواز از سال ۹۱ با فعالیت در زمینه آموزش پروازهای فوق سبک در فرودگاه شهید صدوقی یزد، گفت: با توجه به مشکل تامین هواپیماهای آموزشی در کشور، بخشی از فعالیتهای این شرکت برای ایجاد تحولی در این بخش معطوف شد و سرانجام در راستای تلاس برای انتقال دانش تولید این نوع هواپیماها از یک کشور دیگر، در سال ۱۳۹۴ تفاهم‌نامه‌ای طی سفر رئیس جمهوری به کشور مورد نظر در این زمینه منعقد گردید منتها در ادامه عملیاتی نشد.

وی ادامه داد: البته در همان سال نیز دستور آنی جهت تامین زمین برای این مرکز نیز صادر شد که پس از سه سال تحویل و نهایتاً عملیات ساخت این فرودگاه از سال ۱۳۹۷ آغاز و در بازه زمانی سه ساله زیرساختهای لازم فراهم و پروانه بهره برداری آن برای فاز نخست صادر شد.

حسینی نسب گفت: فاز دوم این مرکز شامل انتقال دانش تولید هواپیماهای سبک و فوق سبک است و تلاش داریم با تامین استانداردهای جهانی لازم در تولیدات این مرکز، زمینه صادرات پرنده‌های خود به سایر کشورها را نیز فراهم آوریم.

وی از نبود ردیف بودجه‌ای برای صنعت هوافضا به عنوان یک صنعت های‌تک و دانش بنیان در صندوق توسعه ملی کشور و نبود حمایت های لازم از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز صندوق نوآوری و شکوفایی گلایه کرد و گفت: متاسفانه با وجود تاکیدات برای توسعه هوانوردی عمومی در کشور، این بخش فاقد زیرساختهای قانونی لازم است به طوری که فعالیت در این بخش را در تامین هواپیماهای با ظرفیت بیش از چهار نفر به ویژه در مواردی مانند راه اندازی تاکسی هوایی دچار مشکل کرده است.

مدیر فرودگاه امام رضا(ع) مهریز به مشکل تامین سوخت فرودگاه‌های خصوصی در کشور نیز اشاره و اضافه کرد: مشکل جدید ایجاد شده در این بخش ممنوعیت پرواز بین فرودگاه‌های ایزوله و غیرایزوله که تعدادشان در کشور نیز انگشت شمار می‌باشد، است در حالی که با اندک هزینه و تدابیر لازم می‌تواند این مانع را نیز از پیش رو برداشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.