| کد خبر: 236487 |

طرح بهسازی ۱۴ کیلومتر از محور ترانزیتی قدیم قم – تهران با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال اجرا شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

تین نیوز

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: طرح بهسازی ۱۴ کیلومتر از محور ترانزیتی قدیم قم – تهران با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال اجرا شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، اکبر نوروزپور در گفت و گویی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح ایمنی، تسهیل ترافیک و صیانت از محورهای مواصلاتی استان می‌باشد.

معاون راهداری قم یادآور شد: جاده قدیم قم – تهران در زمره محورهای شریانی و ترانزیتی کشور است که در اتصال ۱۷ استان جنوبی غربی به مرکز از نقش چشمگیری برخوردار است.

وی افزود: به دلیل موقعیت ترانزیتی و ترافیک ترکیبی محور قدیم قم – تهران که به طور عمده شامل وسائط نقلیه نیمه سنگین می‌شود، در طول سال اقدام‌هایی در قالب طرح‌های پیمانی و امانی به منظور ارتقای سطح ایمنی و صیانت از این محور اجرا می شود کما اینکه طی یکسال گذشته شاهد اجرای سیستم روشنایی، بهسازی، احداث پارکینگ اضطراری و غیره در سطح آن بوده‌ایم.

وی همچنین به اجرا و بهره‌برداری از طرح بهسازی باند لاین غربی محور قدیم قم – تهران اشاره و تصریح کرد: طول مسیر اجرایی طرح ۱۴ کیلومتر و در مقطع کیلومتر ۴۰ الی ۲۶ باند برگشت تهران - قم واقع شده است.

نوروزپور میزان اعتبار هزینه شده جهت اجرای طرح بهسازی این قطعه از محور قدیم قم – تهران را بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با توجه به ضرورت اعمال محدودیت ترافیکی جهت اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای که در محورهای ترانزیتی منوط به فراهم آمدن شرایط خاص است و همچنین متغیرهای بازار مصالح، روند اجرایی طرح بهسازی محور قدیم قم – تهران با کُندی صورت گرفت.

وی به کارگیری روش‌های نوین در اجرای طرح بهسازی محور قدیم قم – تهران را از دیگر دلایل طولانی شدن زمان اجرای آن برشمرد و افزود: بهره‌مندی از روش‌های روز در امر نگهداری راه‌ها موجب ارتقای کیفی اقدام‌ها، افزایش طول عمر آسفالت، کاهش هزینه‌ها، ارتقای ایمن، کاهش آلودگی محیط زیست و غیره می شود.

نوروزپور در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اقدام‌های صورت گرفته در راستای بهسازی محور قدیم قم – تهران پرداخت و بیان داشت: با توجه به برآیند مطالعه‌ها و بررسی‌های به عمل آمده به لکه‌گیری هندسی ۶ کیلومتر از مسیر و همچنین اجرای درزگیری به میزان ۳۴ هزار متر طول اقدام شد.

مدیرکل راهداری استان با ذکر این مهم که پس از اجرای لکه گیری و درزگیری برای روکش آسفالت تمامی مسیر ۱۴ کیلومتری طرح نیز اقدام شد خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت محور ترانزیتی قدیم قم – تهران، ارتقای کیفی و افزایش ضریب ایمنی آن در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد، و به‌زودی نیز شاهد کلید خوردن طرح بهسازی ۱۱ کیلومتر دیگر از این محور خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید