◄ دلالان طماع و خریداران ناآگاه کامیون های وارداتی تیشه به ریشه حمل و نقل جاده ای زدند/ فاجعه در پیش است
واردکنندگان طماع و خریداران ناآگاه کامیون های وارداتی، تیشه به ریشه حمل و نقل جاده ای کالا زدند

واردکنندگان طماع و خریداران ناآگاه کامیون های وارداتی، تیشه به ریشه حمل و نقل جاده ای کالا زدند.
به گزارش تین نیوز، در حالی که روز گذشته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت که در بخش کامیون ناترازی داریم و میزان واردات و اسقاط برابر نیست، یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا دلیل این مشکل را وارد کنندگان طماع و خریداران ناآگاه کامیون های وارداتی دانست.
مطلب پربازدید امروز را بخوانید:
طنز| فرزانه صادق : چه اشکالی دارد روز ملی تعظیم وزرا به نمایندگان داشته باشیم؟!
داود کریمی در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز، تاکید کرد: فعالان این صنف از سال ۱۴۰۰ گوشزد کرده بودند که اگر حرف از اسقاط پولی کامیون های فرسوده به میان بیاید، فاتحه ناوگان جاده ای حمل کالا خوانده است.
وی افزود: رای خجالت آور نهم آذر ماه سال ۱۴۰۱ نمایندگان که توسط بی تخصصان برای کسب چند رای در مجلس داده شد نیز تیر خلاص را زد.
کریمی با بیان این که موازنه تعداد ناوگان یک بحث است و موازنه پیمایش بحث مهمتر و اصل کاری، گفت: زمان سفر یک کامیون وارداتی یا کامیون مونتاژی جدید، یک سوم یک کامیون فرسوده است یعنی این کامیون ها فورا به مبدا برمی گردند و دوباره نوبت می زنند و این کاهش مدت سفر است که تعداد آمار کامیون پشت بار را بالا برده است.
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا افزود: صد بار گفتیم باز هم می گوییم برگه اسقاط سواری و وانت برای ورود کشنده به ناوگان جادهای خیانتی بزرگ تر از اسقاط پولی است.
کریمی گفت: این ناوگان در طول ۶ دهه بر اساس ظرفیت های تولیدی در صنعت و کشاورزی و واردات از تانکر و کمپرسی و یخچال گرفته تا تک باری و کامیونت.گ شکل گرفته است اما دلالان وارد کننده نما در فکر به جیب زدن سود و منافع شخصی بودند و به رانندگان آدرس غلط دادند و تحریک به تجمع جلوی ستاد سوخت و مجلس کردند و این شد حاصل آن تفکرات.
وی تاکید کرد: آن نماینده وقت مجلس که پشت تریبون از صرفه جویی ۳۰ درصدی مصرف سوخت با واردات کامیون های خارجی صحبت کرد، حالا آمار مصرف را اعلام کند.
کریمی اظهار کرد: ۴۰ هزار کشنده ای که وارد ناوگان شده توان حمل بار ۱۵۰ هزار فرسوده قبلی را با توجه به سرعت پیمایش خود، دارد.
وی افزود: تا قبل از واردات کامیون های خارجی، تعداد ناوگان موجود در سیستم حمل و نقل جاده ای کالا حدود ۳۵۰ هزار دستگاه بوده که با توجه به میزان واردات کامیون در چند سال اخیر, متوجه می شویم چه فاجعه ای در صورت ادامه این روند در انتظار ناوگان جاده ای حمل کالا است.
او خاطرنشان کرد: آمار تعداد کارت هوشمند کشنده در پایان سال ۹۹ را با آمار تعداد کارت هوشمند کشنده فعلی مقایسه کنید تا متوجه شوید در برابر این حجم از ورودی جدید به ناوگان (وارداتی و مونتاژی داخل) حتی ۵ هزار کشنده فرسوده هم اسقاط نشده است.
کریمی با تاکید بر این که ارائه برگه اسقاط سواری و مینیبوس در برابر ورود کشنده، به معنی بر سر شاخ نشستن و بن بریدن و توجیه اشتباه است، خاطرنشان کرد: اگر در این حین ناوگان ریلی هم فقط اندکی توسعه یابد کار ناوگان جاده ای و سفره راننده و به خصوص آنها که قسط سنگین دارند تمام است، خواه این واقعیت پذیرفته شود خواه انکار شود.
واقعاچرابااین حجم ازواردات وتولیدداخل جوونیمون روکشنده۵۰سال کارازبین بره یعنی هیچ مسئولی بفکراین قشرزحمتکش نیست
دراین مملکت هرکسی کشنده فرسوده دا ه باید آن بمیره ازاین دولت اون ریس برا اسقط آبی گرم نمیشه بی خود سر مردم گرم نکنید
کاش دولت محترم این کامیون ها و اتوبوس ها را به رانندگانی که کامیون و اتوبوس ندارند و توان خرید هم ندارند از دم قسط بدهند به راننده ها تا این رانندگان عزیز هم برای خودشون صاحب کامیون و اتوبوس شوند و برای یک لقمه نان حلال مجبور نباشیم برای مردم رانندگی کنیم
چندبار فریاد زدیم اسم این طرح افزایش ناوگان باریه نه نوسازی ناوگان
وقتی هیچ فرسوده ای از رده خارج نمیشه که هیچ
چهل هزار دستگاه هم به ناوگان اضافه شده چطوری تو مصرف سوخت صرفه جویی میشه؟؟؟؟
جالبه تمام اون نمایندگان مجلس که این ظلمو در حق رانندگان واقعی کردن همه از شهرهای غربی و مهد شرکتهای واردات کامیون و دلال واردات بودن
من برا کارم که جرثقیل هس در بین این جدیدا هرچی میگردم ماشینی نمیبینم که برا کار من مثل ماک با دماغ ۵۰ ساله جواب بده ،اتاق راننده کم ارتفاع برا کار دکل،شاسی دو تیکه با فنربندی زیر قوی و کم هزینه و قلدر،طول و وزن کمتر نسبت به سایرین و چند مورد دیگه که برا تخصص کاری من لازمه و ماک همشو داره.برا جایگزینی ماک چی اوردین؟هیچی ،اگر هم هست اتاق راننده بزرگ با جای خواب که بدرد شغل ما نمیخوره، انگار مشکل فقط نداشتن جا خواب و بلند بودن اتاق راننده هس،،بزودی شاهد افت شدید قیمت کشنده ها مواجه خواهیم شد.بماند قسطهای میلیاردی و سنگین ماهانه راننده ها
سلام دوستان ناترازی بخشی از ان است یک سر به گمرکات بزنیم بحث ترانشیپ کالا درگمرکات مرزی که کشور هم مرزایران داره استفاده میبره با کرایه حمل پایین و هزاران مسئله دیگه کارازریشه خرابه هرچه بیسواد هست درون مجلس ودولت هست
آقابذارین این بازارخودش مسیرشودرست کنه.
چه کسی به فکرقسط راننده بوده شماهستین.
بجای این، بخواهین نمایندگیهای معتبر درداخل کشورفعالیت کنن.
هیچ راننده ای توان گذرازچاله چوله اداری وترخیص یک کامیون ازگمرک رانداره.
بعدش تخمین اونااشتباه ازکاردرآمدچه تظمینی هست شماراست بگین، اینوبهش میگن کارواان.
هرکی یک جوردست درازی میکنه که اصلا ازاین قشرنیست وبجاشون صحبت میکنه.
۳۰ساله شاگردی وشوفری میکنیم فقط دیدیم مکان خوبی واسه شویندگانه نه رانندگان چون کنترلی توی قیمت خریدکامیون ودرآمدنیست.اگرکنترل بشه شویندگان ازاین شغل کوچ میکنن.
راه حل بار به كاميونهای اسقاط ندهند خود صاحبان این کامیونها میرن دنبال اسقاط ومشکل حل میشه نه اینکه بخاطر گواهی اسقاط ماشین را چند برابر قیمت واقعی می خواهند بفروشند که باعث شد واردات خودرو سنگین به خاطر عدم وجود گواهی اسقاط کند بشه راه حل ندادن بار وکاهش سهمیه سوخت این خودروها است
به شما دلالان که ماشين بی رویه وارد کردین که رانندگان که ۵۰سال باخون خود توجادهابازی کردن ناحق برن کنارکه شماکه بدون اسقاط واردکردن یک مشت بی تجربه وارد ناوگان حمل نقل شدید گه باکرایه مفت حمل میکنیدباید این ماشين ها به کسانی میدادند داری مدرک هوشمند ماشين مدل پایین بودند حالاهمیین ماشين های وارد کردن همه ۳چهار سال کار هستند که یکی دوسال دیگه یا همین الان باید موتور تعمیر شود.پس حرف ناحق نزنید
این صنف رانندگان از اول بی صاحب بوده و تا انقلاب مهدی(ظهورامام زمان) بی صاحب خواهد ماند😩🤐
وقتی هر کسی که سواد نداره میارن میکنند مسؤل حمل نقل هم اینجوری میشه تو شرکت نفت طرف قسمت اداره ای کار میکرده دو سال آخر خدمتش گذاشتنش ریس حمل نقل اصلا نمیدونه حمل نقل چیه هر چی ابدارچیش بهش میگفت اونم میگفت همون اجرا کنید هچی نمیفهمید مجبور بود سوال کنه چای ریزهم بهش میگفت اینکار انجام بده قبلا از ریس قبلی فهمیده بود یاد گرفته بود بجایی یه نفر بیارن تو کار حمل نقل از اول باشه وارد باشه فقط فکر بازنشستگی با حقوق بالای اون بنده خدا هستن حالا ببین چقدر ماشین بی برنامه بار میاره خالی میاد جا نداره
با سلام
چرا حرف اسقاط از طرف تولیدکنندگان داخلی به میان نمیاد و فقط تولید میکنند و متعهد ب اسقاط نیستند ؟
چه کسانی پشت پرده از این افراد حمایت میکنند؟
دقیقأ .صنعت حمل رو نابود کردن.و ابزار کار این صنعت رو تبدیل کردن کردن به کالای سرمایه ای.راننده ها شدن کارگر و سرمایه دارهای همه مشاغل و اقشار جامعه شدند مالک./b>
سلام فقط یقه گمرک و وزارت صمت را بگیرید چطور برای واردات خودروهای تویوتا جانبازان ۱۶ مرحله گذاشتند که طی کردن آن سه ماه طول میکشد !! اما این ماشینهای خطرآفرین را سریع و به راحتی اجازه ورود داده و ترخیص رخیص کردهاند !! فساد دولتی همه جا می بارد!
اگر این رویه قبل باشد که ماشین اسقاط نشود باید منتظر دعوا بر سر بار بین رانندها باشند
بعد 3 سال واردات تازه فهمیدین
ن حواله اسقاط و میفروختین
الان با دلار 100 هزار دیدین تقاضا کم و ب صفر رسید حالا با ای کلک و حقه میخواین دلار و بفروشین ک کار خیر کنید و راننده ی بدبخت و بدبختر کنین
بگزاریدماهم بتوانیم بخریم اگه یک ملیون دیگه هم بیادبارهست
درست در پایین همین متن فعلی ,, یه خبر دیگر هم دیده میشه : .... واردات کامیون امسال سه برابر شد ! .... خب ! شما دنبال این هستی که اسقاط رو بلکه زنده کنی ,,, ولی سیل واردات کامیون از خارج به همراه تولیدات داخلی همچنان ادامه داره ! و تازه سه برابر هم شده !
هرکه میگه زیاد وارد شده اشتباه میگه باید وارد بشه تا بازار قیمت ماشین بیاد پایین بعداز ریشه درست باشد اول از قطعات بعد نوبت دهی بعد کمیسیون بعد ماشین با مبلغ عادلانه و قسط لیزینگی تحویل کنندش بدن باتشکر
سلام یعنی شما مسئولین اینو الان متوجه شدید که جیب دلال که خودتونو جزو شون هستید پر و کامیون دارو شغل حمل ونقلو ازبین بردید .نگو کلک خودتی
سلام ریشه یابی کنید ببینید واردکنندگان اصلی کی وکیا هستند اون موقع میفهمید پست این مافیا کیا هستن خیلی راحت .شما که استاد این کارید