| کد خبر: 204941 |

◄ ۷۵۰ میلیون دلار برای ساخت کشتی؛ مشکل صنعت کشتی‌سازی پول است؟

راهکارهای ارائه شده در قالب تدوین قوانین و مقررات توسعه‌ای و حمایتی نه تنها وضعیت صنعت کشتی‌سازی را بهتر نکرده بلکه شرایط و موقعیت این صنعت را وخیم‌تر از گذشته کرده است.

تین نیوز

یک کارشناس حوزه دریایی بر ارزیابی واقعی توانمندی‌ها و نواقص و کمبودهای یاردهای کشتی‌سازی کشور تاکید کرد و گفت: در چند سال گذشته به دلیل عدم شناخت علت واقعی این نواقص و کمبودها، راهکارهای ارائه شده در قالب تدوین قوانین و مقررات توسعه‌ای و حمایتی نه تنها وضعیت این صنعت را بهتر نکرده بلکه شرایط و موقعیت این صنعت را وخیم‌تر از گذشته کرده است.

به گزارش تین نیوز، رضا محمدعلی بیگی این مطلب را در پاسخ به اظهارات محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد که چندی پیش در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، گفته بود «۶۲ درصد امکان ساخت کشتی در داخل وجود دارد و براین اساس ۸۵ درصد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود و برای استفاده از ظرفیت کشتیرانی داخل پیشنهاد شد علاوه بر تسهیلاتی که در تبصره ۱۸ بودجه پیش‌بینی شده، ۷۵۰ میلیون دلار از سوی صندوق توسعه ملی اختصاص یابد».

بیگی در این مورد به تین نیوز، گفت: شناسایی صحیح و ارزیابی منطقی نواقص و مشکلات صنعت کشتی‌سازی به متولیان و صاحب نظران کشور کمک می‌کند تا به راه‌حل‌های اصولی و علمی به منظور رفع مشکلات در مدت زمانی معقول دست یابند.

او افزود: معتقدم مشکلات اساسی صنعت کشتی‌سازی (کشتی‌های غیر نظامی) بیش از آنکه به موارد تأمین مالی و تحریم‌ها مرتبط باشد به موضوعاتی از قبیل فناوری مدیریت، فناوری طراحی و مهندسی و فناوری ساخت و تولید مرتبط است.

وی از تاخیر در تحویل شناورهای تجاری ساخته شده از سوی سازندگان داخلی تا قبل از تشدید تحریم‌های بین المللی در بازه زمانی 15 ساله به عنوان شاهدی بر این ادعا یاد کرد و گفت: این تاخیرات موجب شد شرکت‌های کشتیرانی و تامین‌کنندگان مالی، اعتماد خود را نسبت به توانمندی و انجام تعهدات کشتی‌سازان داخلی از دست داده و برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت‌ها نیز با مشکلات اساسی مواجه شود.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.