| کد خبر: 266062 |

راه‌اندازی فاز اول و دوم مترو اهواز تا پایان دولت سیزدهم

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به پروژه قطارشهری اهواز گفت: هدف گذاری شده تا پایان دولت سیزدهم فاز اول و دوم به صورت ضربتی راه اندازی شود.

تین نیوز

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به پروژه قطارشهری اهواز گفت: هدف گذاری شده تا پایان دولت سیزدهم فاز اول و دوم به صورت ضربتی راه اندازی شود.

 

محمد خانچی در نشست خبری که روز ۳ دی ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه متروی اهواز اظهار کرد: با اقدامات انجام شده مشکل قضایی پرونده قدیمی مترو حل و فصل شد و تحویل کارگاه ابلاغ شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: مجددا مذاکراتی با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) انجام شده و تیم فنی این قرارگاه از این پروژه بازدید کرد که آمادگی اولیه خود را برای انجام کار اعلام کرده اند و به زودی عملیات اجرایی کار انجام خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: هدف گذاری شده تا پایان دولت سیزدهم فاز اول و دوم به صورت ضربتی راه اندازی شود.

خانچی با اشاره به بازدید اخیر وزیر کشور از این پروژه بیان کرد: وزیر کشور قول مساعد داد تا در بحث تامین منابع مالی، تهیه واگن و ملزومات مترو نهایت همکاری را داشته باشد.

تا پایان سال تعداد قابل ملاحظه ای از ناوگان تاکسیرانی اهواز نوسازی می شوند

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث آلایندگی تاثیرگذار است، مساله حمل و نقل عمومی است. یکی از منابع هزینه کرد در بحث عوارض آلایندگی تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی بوده است؛ در این راستا ۱۹۹ دستگاه اتوبوس برای شهرداری های خوزستان خریداری شد که تاکنون حدود ۹۹ اتوبوس تحویل داده شده است و مابقی به تدریج توسط شرکت های سازنده تحویل داده می شود.

خانچی ادامه داد: همچنین حدود ۶۰۰ دستگاه ون سفارش داده شده است که متناسب با تولید واگذار می شوند. نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهوار نیز اتفاق بسیار مبارکی است و تا پایان سال تعداد قابل ملاحظه ای از ناوگان تاکسیرانی اهواز نوسازی می شوند.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده از محل عوارض آلایندگی، گفت: همچنین در بحث تامین ماشین آلات تخصصی حوزه روستایی انقلابی رخ داده است. پیش از این یکی از مشکلات جدی روستاها نداشتن وسیله اطفای حریق بوده که اکنون برای برخی روستاها ماشین آلات کوچک اطفای حریق خریداری شده است و امداد اولیه تا زمان رسیدن آتش نشانی را انجام می دهند. همچنین تراکتور، نیسان و ماشین حمل زباله خریداری شده و این کار تا پایان سال ادامه دارد.

پیگیری برای استفاده از بنزین یورو ۴ در اهواز

خانچی بیان کرد: بر اساس قانون هوای پاک تمام صنایع آلاینده باید از اهواز خارج شوند و صنایعی که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، آلاینده محسوب می شوند مکلف شده اند از اهواز خارج شوند و در این راستا پرونده های شرکت کربن بلک و لوله سازی اهواز موجود است و زمین برای جابه جایی این شرکت ها در شهرک صنعتی مشخص شده است. جلساتی برای تسهیل خارج شدن این شرکت ها از اهواز برگزار شده است و حتما باید این شرکت ها از اهواز خارج شوند.

وی افزود: شرکت های بزرگ تر مانند فولاد و نفت باید رویه خود را اصلاح کنند و فیلتراسیون یا از طریق پروژه نوفلرینگ، منابع آلاینده که اهواز را دچار مشکل می کنند را اصلاح کنند. با توجه به آلودگی هایی که وجود دارد، استاندار خوزستان با معاون اول رئیس جمهور پیگیری های برای استفاده از بنزین یورو ۴ داشته که دستور لازم به وزیر نفت داده شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرانی 1 0

    حرف ها و وعده ها مثل همیشه زیبا هستند اما ده ها سال است که گوشمان با این شعارهای پوپولیستی پر شده. انشالله اجرایی شوند تا مردم نیز دعا گو باشند.

  • ناشناس 0 0

    بزک نمیر بهارمیاد کمپوزه باخیارمیادقبلاهم خیابان‌ها رو کندن گفتن میخوان مترو بسازن ولی کو پولشو خوردن آخرکاری نکردن نمیدونن چطورپول بیت ومال چطوری بکشن بالا اگه راست میگین برین خیابان‌های شهری رو دورست کنیدکه ماشینهای مردم ازبین رفتن هیجایی رومیکنن بعد ولش میکنن آسفالتها خیابانها کنده کنده هستن اینارو دورست کنید مترو پیشکش

  • محمد 0 0

    خیلیهارفتندتهران و کرج ووو
    چون امکانات رو برده بودن واسه اونجا.دیگه هم برنمیگردن

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟