| کد خبر: 265904 |

پروژه قطار شهری اهواز بعد از ۸ سال شروع می شود

معاون عمرانی شهردار اهواز گفت: نزدیک به هشت سال پروژه قطار شهری اهواز تعطیل بود و پیمانکار مربوطه مجوز ورود و انجام کار را به شهرداری نمی داد.

تین نیوز

پرویز حسینی در آئین بهره برداری از دو پارک محله ای برهان و شهرک الهیه، گفت: نزدیک به هشت سال پروژه قطار شهری اهواز تعطیل بود و پیمانکار مربوطه مجوز ورود و انجام کار را به شهرداری نمی داد، در نهایت با پیگیری هایی که صورت گرفت؛ حکم خلع ید پیمانکار صادر شد و در حال تحویل گرفتن پروژه، ایستگاه ها و تلاش برای شروع پروژه هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، حسینی اظهار کرد: مساحت کل فضای سبز در اهواز یک هزار و ۴۸۵ هکتار است که نزدیک به ۲۶۴ پارک محله ای جزئی از آن است، به طور کلی بدون کمربند سبز، سرانه فضای سبز شهر اهواز ۱۱.۸ متر مربع است که نسبت به میانگین کشور پایین است.

 

وی افزود: در تلاش هستیم تا سرانه فضای سبز اهواز به میانگین کشوری برسید برای این کار ۷۱ پارک محله ای در سطح شهر طراحی شده است که اگر به بهره برداری برسند ۱۸۵ هکتار به فضای سبز شهر اهواز اضافه می شود.

قائم مقام شهردار اهواز ادامه داد: رودخانه کارون یکی از عناصر مهم توسعه شهری در اهواز است که مدت ها در مورد آن اقدامی نشده، با تلاشی که صورت گرفت طراحی فضای سبز پیرامون آن به مساحت ۱۳۰ هکتار به طور کلی انجام شده و در حال حاضر نیز ۱۵ هکتار آن در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه تأمین آب خام مورد نیاز فضای سبز یکی از مشکلات عمده این حوزه است، توضیح داد: شش طرح برای انجام پروژه انتقال آب خام به فضای سبز اهواز با بودجه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برنامه ریزی شده است، امیدوارم تا پایان سه فعالیت اجرایی آنها انجام شود، علاوه بر آن باز زنده سازی کارون با اولویت مناطق محروم در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار داشت که در دو منطقه یک و چهار در حال برنامه ریزی و اجرا است.

حسینی اضافه کرد: نزدیک به ۸ سال پروژه قطار شهری اهواز تعطیل بود به گونه ای که پیمانکار مربوطه اجازه ی ورود و انجام کار را به شهرداری نمی داد، در نهایت با پیگیری هایی که صورت گرفت حکم خلع ید پیمانکار صادر شد و در حال تحویل گرفتن پروژه هستیم علاوه بر آن پیگیر اجرای پروژه از طریق قرارگاه خاتم الانبیا هستیم.

معاون عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به سایر پروژه های عمرانی شهرداری اهواز، تصریح کرد: پروژه ی پل روگذر میدان جمهوری در کشور ویژه و خاص خواهد بود، زیرا در همه پل ها سگمنت های مسیر رفت و برگشت جدا بوده، اما در این پروژه برای اولین بار در کشور از سگمنت ۲۵ متری استفاده شده است، این امر سبب می شود سطح اشغال کمتر و آسیب کمتری به معبر وارد شود، امیدوارم با همکاری لازم بتوانیم این پروژه را نیز تکمیل و به بهره برداری رسانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.