| کد خبر: 246089 |

◄ اتوبوس برقی محصول مشترک شرکت عقاب افشان و مپنا آماده تولید است

نباید صنعت خودرو در ایران را یک صنعت ۵۰ ساله بدانیم این صنعت در دهه ۶۰ به خاطر جنگ تحمیلی عملا تعطیل بوده و می توان گفت خودروسازی ایران مربوط به ۲۵ سال پیش است.

تین نیوز

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: نباید صنعت خودرو در ایران را یک صنعت ۵۰ ساله بدانیم چرا که این صنعت در دهه ۶۰ به دلیل جنگ تحمیلی عملا تعطیل بوده و می توان گفت خودروسازی ایران مربوط به ۲۵ سال پیش است.

به گزارش تین نیوز، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در رویداد روایت صنعت تحول خودرو که در سالن خلیج فارس نمایشگاه های بین المللی برگزار شد مباحث تخصصی و آموزشی در مورد معنای دانش بنیانی شدن صنعت خودرو  و همچنین رویکرد وزارت صمت در خصوص خودروی آینده را ارائه و افق پیش رو در حوزه صنعت خودرو را تشریح کرد.

وی به اهمیت دو پارامتر ارزش افزوده و اشتغال دانش بنیان در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: رویکرد جدید ما به پلتفرم ها در وزارت صمت حرکت به سوی ایجاد ارزش افزوده بیشتر و اشتغال دانش بنیان است.

او ادامه داد: اگر با استراتژی جایگزینی واردات تنها به دنبال مونتاژ خودرو باشیم فقط ٢٠ درصد ارزش افزوده برای کشور ایجاد خواهد شد اما اگر واردات خودرو منجر به انتقال فناوری و عرضه محصول جدید شود ٧٠ تا ٨٠ درصد ارزش افزوده ایجاد می شود.

منطقی  با تاکید بر سیر تحول پیوسته توسعه صنعت خودرو در کشور اضافه کرد: نباید صنعت خودرو در ایران را یک صنعت 50 ساله بدانیم. صنعت خودرو در دهه 60 به خاطر جنگ تحمیلی عملا تعطیل شده و می توان گفت که صنعت خودروسازی ایران مربوط به 25 سال پیش است نه 50 سال.
منطقی تاکید کرد: باید در مسیر هم افزایی پلتفرم ها تلاش کرد. معنای هم افزایی این است که خودروسازان یک کشور با همدیگر یک دایره تامین داشته باشند. 
وی با اشاره به اینکه در حوزه برقی سازی بعضی از محصولات توسعه یافته و آماده تولید هستند، گفت: محصولاتی مانند اتوبوس برقی با مشارکت صنایع دفاع و تعدادی از شرکت های دانش بنیان، اتوبوس برقی شتاب محصول مشترک شرکت عقاب افشان و مپنا، خودرو تارا و شاهین با قوای محرکه برقی و خودرو اقتصادی برقی، آماده تولید می باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 1

    نفرمایید سیر تحول خودرو سازی. بفرمایید حرکت خودرو سازی از مونتاژ و برگشت دوباره به مونتاژ .برگشتیم سر خونه اول .