| کد خبر: 246057 |

مدیر پروژه نوسازی ناوگان تجاری کشور:

◄ ایران از سال 1402 واردکننده گازوئیل خواهد شد

مدیر پروژه نوسازی ناوگان تجاری کشور در نشست رویداد روایت برنامه تحول صنعت خودرو ابراز داشت طی تحولاتی که در دولت جدید در وزارت صمت اتفاق افتاد و تفکرات جدیدی که در بخش خودرویی رخ داد، پروژه های جدیدی برای تحول در صنعت خودرو تعریف شد.

تین نیوز

مدیر پروژه نوسازی ناوگان تجاری کشور گفت: طی تحولاتی که در دولت جدید در وزارت صمت اتفاق افتاد و تفکرات جدیدی که در بخش خودرویی رخ داد، پروژه های جدیدی برای تحول در صنعت خودرو تعریف شد. 

به گزارش تین نیوز حسن کریمی سنجری مدیر پروژه نوسازی ناوگان تجاری کشور در نشست رویداد روایت برنامه تحول صنعت خودرو که روز چهارشنبه 26 مرداد در سالن خلیج فارس نمایشگاه های بین المللی برگزار شد، افزود: یکی از این پروژه ها بحث نوسازی ناوگان تجاری کشور شامل کامیون ها، کشنده ها، اتوبوس های بین شهری، برون شهری، و مینی بوس ها بود. این پرژه از اوایل دهه 90 چندبار مصوبه نوسازی ناوگان در دولت های مختلف بیرون آمده اما هیچ وقت در مقام عمل توفیقی حاصل نشده است. 

بیشتر بخوانید:

بیش از 50 درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودرو هستند

مدیر پرژه نوسازی ناوگان تجاری کشور در ادامه گفت: سه هدف عمده در اجرای پروژه نوسازی ناوگان تجاری وجود دارد. 

به گفته کریمی سنجری ایران از سال 94 صادر کننده گازوئیل است اما از سال 1402 بر اساس آمارهایی که وزارت نفت و شرکت پخش و پالایش ارائه کرده است ایران واردکننده گازوئیل خواهد شد. یک نکته اساسی که پروژه نوسازی دنبال می کند صرفه جویی مصرف سوخت است. 

وی افزود: طبق بررسی ها و مطالعات در هر 100 کیلومتر 15 الی 20 کیلو متر مازاد مصرف سوخت وجود دارد که دلیل آن تکنولوژی قدیمی خودرو، فرسوده بودن خودرو و شرایط موتور خودرو است. 

کریمی سنجری دومین هدف پروژه نوسازی ناوگان را بحث ایمنی جاده و راننده عنوان کرد و افزود: سالیانه تصادفات متعددی رخ می دهد که ناشی از فرسوده بودن ناوگان تجاری است.

او سومین هدف این پروژه را بحث آلایندگی برشمرد و ادامه داد: ضریب ایجاد آلایندگی خودروهای فرسوده این نکته را یادآور می شود که نوسازی ناوگان از اهمیت بالایی برخوردار است. 

به گفته وی این پروژه در دولت جدید در وزارت صمت به عنوان یک پروژه ملی و علمی دنبال می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صمد 0 0

    ایران تنها کشور تو دنیاست که کامیونهای یورو شش تو گمرکات در حال نابودیه ولی کامیونهای پنجاه ساله شصت ساله آزادانه در حال تردد