| کد خبر: 204808 |

معاون شهردار تهران گفت: معادل بودجه عمرانی سال ۹۸ برای پروژه های محله محور در سال ۹۹ بودجه در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

معاون شهردار تهران گفت: معادل بودجه عمرانی سال ۹۸ برای پروژه های محله محور در سال ۹۹ بودجه در نظر گرفته شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرگزاری فارس حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران عصر امروز در نشست خبری خود درخصوص بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران گفت: ماه بهمن و اسفند شلوغ است زیرا ر این دو ماه بودجه سال بعد سازمان ها نوشته می شود و در شهرداری هم همین گونه است.

وی ادامه داد: امسال بخش بزرگی از کار در معاونت برنامه ریزی انجام شد و امسال دو بار بودجه دادیم یک بار متمم و یک بار هم بودجه سال بعد را دادیم.

مظاهریان گفت: در سال گذشته در اسفند ماه اصلاحیه بودجه دادیم و نیازی به متمم نبود اما امسال متممی با ۵ هزار میلیارد تومان ارایه دادیم.

معاون شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه در هفته گذشته متمم به تصویب نهایی رسید و بالافصله در اولین جلسه که امروز بود لایحه بودجه سال ۹۹ تقدیم شورا شد.

مظاهریان تصریح کرد: اتفاق مهمتر این بود که علیرغم اینکه بودجه ارقام درستی دارد انتظار حناچی این بود که نگاهی متفاوت به بودجه داشته باشیم و نزدیک به نظر شورا شد.

معاون شهرداری تهران افزود: مهمترین نکته این است که تغییر نگاهی صورت گرفته و واقعیت این است که تهران در صد سال گذشته با کارهای عمرانی بزرگ شناخته می شده است.

وی گفت: آن چیزی که به نظر رسید شورای پنجم و مدیریت شهری آن را متفاوت می کرد نگاه متفاوتشان نسبت به گذشته بود.

مظاهریان ادامه داد: در گذشته پروژه های داشتیم که کمتر مشارکتی بودند و کمتر در آنها به مردم توجه شده بود و برای همین توافق کردیم تا از این پروژه های بزرگ برگردیم به داخل محلات.

وی تصریح کرد: به نظرمان ان چیزی که شهر را می سازد موضوع محلات و خانواده ها هستند و آن مسایلی که خانواده تهرانی دارد حل نشود انگار که کار بزرگی انجام نشده است.

معاون شهردار تهران افزود: باید از مردم محلات پرسید که مشکل شما در محله تان چیست. آن وقت حتما جوابمان دیگر ترافیک و آلودگی هوا نیست. در یک محله می شود تجمع معتادان و در یک محله دیگر می شود نبود پارک محله ای و حتی در یک محل مشکل می شود عدم جمع آوری درست زباله ها.

مظاهریان گفت: این تفاوت های پاسخی حکایت از آن دارد که باید شهرداری به سمت اولویت های محله ای برود زیرا تا محلات آباد نشود انجام کارهای بزرگتر خیلی فایده نداشته و به چشم مردم هم نمی آید.

وی ادامه داد: برای همین موضوع به سراغ محلات رفتیم تا از آنها درباره نیازهایشان صحبت کنیم و کار بزرگی در این حوزه به واسطه برگزاری انتخابات شورایاری ها انجام شده بود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: امسال حدود ۲ هزار میلیارد تومان صرف پروژه های محله ای خواهد شد و در سطح ۳۵۰ محله شهر تهران مصرف خواهد شد.

وی برای مشخص شدن ابعاد این بودجه گفت: در سال ۹۷ برای پروژه های عمرانی سال ۹۸ شهرداری تهران تنها ۲۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

مظاهریان به حوزه حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت عددی حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای این حوزه در نظر گرفته شده است که ۳.۵ هزار میلیارد ان صرف مترو خواهد شد و سهم اتوبوس رانی هم از این رقم ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در بودجه سال ۹۹ به موضوع درنگ گاه ها هم توجه شده و برای ساخت میدانگاه ها و درنگ گاه ها عددی حدود ۸۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

در سال آینده ۸۰۰ میلیارد تومان برای بازنشستگی انگیزشی در نظر گرفته شده است که احتمالا پیش بینی می کنیم حدود ۳۴۰۰ نفر به صورت داوطلب از شهرداری خارج شوند.

یکی از تلاش های شهرداری تهران در بودجه سال ۹۹ این بود که میزان بودجه هزینه ای را افزایش نداده و به جایش بودجه های عمرانی حدود ۴۷ درصد افزایش یافته است.

وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به وضعیت کشور بودجه سال بعد محقق خواهد شد گفت: ۵۲ درصد مالیات کل کشور را تهرانی ها می پردازند در حالی که ده درصد کل جمعیت کشور در تهران ساکن هستند.

مظاهریان گفت: به نظرم رسیدن به آمارهای ارایه شده در بودجه دور از ذهن نیست و بالاخره شهرداری هم دست بسته نبوده و تلاش خواهد کرد تا کل بودجه محقق شود.

معاون شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که شما در بودجه سال ۹۹ برای تامین و نوسازی اتوبوس ها تنها ۵۰۰ میلیارد در نظر گرفته اید حال اینکه برای احداث بوستانهای جدید ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته آید در حالی که همه می دانند که نوسازی اتوبوس های فرسوده عامل موثری در کاهش آلودگی هواست آیا بهتر نبود رقم بودجه اتوبوس ها را افزایش می دادید گفت: تحقق پذیری بودجه موضوع و مسیله مهمی است.

وی ادامه داد: بنده هم معتقدم که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موضوع مهمی است اما در جریان باشید که اتوبوس آماده به آن میزان در کشور وجود ندارد که خریداری شود بلکه باید سفارش داده شود و ساخته شود.

مظاهریان گفت: وقتی برای هفته های گذشته قصد داشتیم تعدادی اتوبوس به شهر تهران اضافه کنیم مواجه شدیم با

فقط ۴۰ اتوبوس آماده فروش وجود داشت و به طور کلی خرید اتوبوس مبتنی بر سفارش است.

معاون شهردار تهران تصریح کرد نکته مهم دیگر این است که باید تجهیز مربوط به اتوبوس رانی هم به موازات خرید اتوبوس های جدید باید رشد پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از تحول های طرح جامع حمل و نقل این است که بشود به سمت اتوبوس های میدل باس و مینی بوس در مسیرهای کوتاه برویم.

مظاهریان گفت: بنابراین مجموع ارقام به نظر می رسد کافی باشد و البته تحقق پذیری هم اهمیت بیشتری داشت.

معاون شهردار تهران افزود: اگر ارقام بودجه بالاتر می رفت ما باید رسماً اتوبوس های ساخته شده خارجی را می خریدیم که با روح توسعه ساخت و تولید داخلی منافات داشت و دیگر نمی توانستیم تولید داخلی را افزایش بدهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین