| کد خبر: 266739 |

مدیرعامل گروه مپنا در پاسخ به تین نیوز عنوان کرد:

◄ تولید داخل توان جوابگویی به نیازهای صنعت ریلی را دارد

مدیرعامل مپنا با تاکید بر غیراصولی بودن واردات لوکوموتیو، اظهار کرد: مطمئنا واردات در حالی تولیدکنندگان داخلی ظرفیت پوشش تقاضا را دارند، اقدام مناسبی نیست و زیان تولیدکنندگان را در پی خواهد داشت.

تین نیوز

محمد اولیا مدیرعامل گروه مپنا با تاکید بر افزایش ظرفیت های این مجموعه در صنعت ریلی گفت: تولید داخل توان جوابگویی به نیازهای صنعت ریلی را دارد.

به گزارش تین نیوز، اولیا در پاسخ به این پرسش خبرنگار تین نیوز که واکنش مپنا به برخی اخبار و زمزمه ها درباره واردات واگن چیست، بیان کرد: متاسفانه موضوع واردات واگن از مدت ها پیش مطرح بوده و اخیرا نیز در این مورد صحبت هایی مطرح شده است.

وی افزود: مطمئنا واردات در حالی تولیدکنندگان داخلی ظرفیت پوشش تقاضا را دارند، اقدام مناسبی نیست و زیان تولیدکنندگان را در پی خواهد داشت.

 اولیا در پاسخ به این پرسش که واگن پارس مپنا  توان جوابگویی به نیاز صنعت ریلی را دارد یا خیر، اظهار کرد:  : واگن پارس به عنوان  یکی از زیرمجموعه های توانمند گروه مپنا و مطرح ترین واگن سازی کشور، می تواند در زمینه تولید بسیار فعال تر از شرایط کنونی عمل کند و این امر مشروط به سوق دادن تقاضا به سوی این شرکت و کنار گذاشتن سیاست واردات است. واگن پارس مپنا تلاش می کند از کانال های مختلف به مسئولان و تصمیم گیران حمل و نقل کشور در سطوح اجرایی، قانون گذاری و سیاست گذاری این امر را منتقل کند که تولید داخل توان جوابگویی به نیازهای صنعت ریلی را دارد.

مدیرعامل مپنا بیان کرد: سال گذشته واگن پارس توانست در تولید واگن به رکوردهای خوبی دست پیدا کند. این موفقیت مختص واگن سازی ما نبود بلکه سایر بخش های حمل و نقلی مپنا خصوصا بخش ریلی در افزایش ظرفیت ها موفق ظاهر شدند و به عنوان مثال مپنا لوکوموتیو به عنوان زیرمجموعه دیگر گروه، آمادگی دارد نیاز کشور را در این حوزه کاملا مرتفع کند.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم بحث واردات واگن و لوکوموتیو به طور کلی منتفی شود و ما هم تلاش خود را خواهیم کرد که همانطور که تاکنون در تولید محصولات داخلی صنعت ریلی و برآورده کردن نیازهای صنعت موفق بودیم، برای جایگزینی واردات هم به شکل موفق عمل کنیم.  

شایان ذکر است؛ اخیرا جلسه ای با حضور مدیرعامل راه آهن، مسئولان وزارت صمت و  مدیران صنعت ریلی از جمله مدیر عامل واگن پارس مپنا در کمیسیون اصل 90 مجلس برگزار شد و در این جلسه مقرر شد مسئولان راه آهن بحث واردات را دنبال نکرده و تنها به دنبال استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی برای رفع نیازهای صنعت ریلی باشند. 

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرداد فرهودی 14 2

    باسلام
    جناب آقای دکتر اولیاء
    صحبت های شما به عنوان یک مدیر ارشد بسیار کیفی بیان شده است اگر می توانستید صحبت های خود را کمی بیان کنید می توانستیم نتیجه گیری بهتری را شاهد باشیم
    مثلا تولید واقعی انواع واگن در حوزه مپنا چند واگن در سال است؟عرض میکنم واقعی نه غیر واقعی
    میزان مصرف واگن در کشور چقدر است وآیا شما ودیگر واگن سازان از عهده تولید آن بر می آیند؟
    آیا شما بخش تحقیق وتوسعه خود را برای بهینه کردن واگن های تولیدی فعال کرده اید یا همچنان واگن های با تکنولوژی قدیمی تولید می کنید
    قیمت های شما آیا قابلیت رقابت با نوع خارجی را دارد؟
    اگر دارد پس چرا نگران هستید در مناقصات شرکت کنید وبرنده باشید واگر قابلیت رقابت قیمتی ندارید پس شرایط تولید خود را بهینه واصلاح کنید کشور نمی تواند بهای سوء مدیران را در مپنا تقبل کند. رقابت اصل اول حضور در بازار است
    عینا موارد بالا در خصوص لکو موتیو هم مطرح است بیش از بیست سال است که مپنا با کمک های راه آهن به بازار ساخت لکوموتیو وارد شده است اما هچنان لکوموتیو صد درصد ایرانی تولید نمی کند وقیمت هم بالا است
    آیا بیست سال برای رسیدن به قله کافی نیست؟
    چرا باید کشور هزینه کار نکردن های مپنا را بپردازد همچنانکه در صنعت خودرو به نوعی این هزینه ها را به خودرو سازهای داخلی می پردازد
    اینکه همه مدعی تولید هستند اما برنامه مدون ارائه نمی کنند متاسفانه همه گیر شده است
    مپنا ودیگر شرکت ها بایستی خود را در بازار رقابتی محک بزنند نه بازهای خیلی داخلی
    شما داخل خودتان معامله می کنید و واگن پارس مپنا واگن را به شرکت چند وجهی مپنا می فروشد خب در این حالت قیمت مهم نیست چون از یک جیب به جیب دگر پول سرازیر می شود عینا در خصوص لکوموتیو مپنا هم صادق است
    اما بخش خصوصی که واگن باری و یا مسافری می خواهد شاید با قیمت شما موافق نباشد شاید با طول مدت تولید شما موافق نباشد پس باید گزینه جایگزین و رقابتی داشته باشد برای جایگزینی با شما
    اگر توان واقعی تولید وقیمت را دارید در این مسابقه وارد شوید و برنده شوید شما در ابتدای خط شروع مسابقه به دلیل استفاده از برق و آب و گاز یارانه ای و کارگر ازان سه به هیچ از خارجی ها جلو هستید چطور در خط پایان قیمت وکیفیت می بازید بهتر است به فرایند مدیریت شرکت های خود رسیدگی کنید ودر آنها تحول ایجاد کنید
    عرض کردم نیاز کشور نمی تواند منتظر شما بنشیند.
    ایجاد انحصار در هر حوزه ای خود باعث ایجاد رانت خواهد بود .

  • ناشناس 13 10

    کذب محض!
    انشالله بحث واردات لکوموتیو برای حل مشکلات حیاتی و جدی راه اهن هرچه سریعتر به نتیجه مکفی برسد.

    • ناشناس 11 13

      یک کلمه هم از مادر مافیای واردات!

  • سعید کاظمی 11 2

    چقدر خوبه که امثال آقای فرهودی هستند و بخوبی توضیح میدهند و واقعیتها را بیان میکنند. بشخصه از ایشان بسیار بسیار ممنونم.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟