| کد خبر: 246479 |

لکوموتیوهای متوقف، نیاز به تعمیر دارد ولی مالکان پولی برای تعمیر ندارند چون نتوانسته اند مطالبات خود را از راه آهن دریافت کنند و اگر این شرایط اصلاح و مطالبات پرداخت نشود باید منتظر توقف تعداد بیشتری لکوموتیو بود.

تین نیوز

در حال حاضر مشکل بزرگ لکوموتیوهای خصوصی که 36 تا 37 درصد حمل بار ریلی را به عهده دارند، این است که بار حمل کرده اما کرایه ای که راه آهن از شرکت های حمل بار وصل کرده به مالکان لکوموتیو پرداخت نمی شود.

به گزارش تین نیوز، رئیس کارگروه لکوموتیو انجمن شرکت های ریلی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: متاسفانه با وجود قول های داده شده، این مطالبات ماه به ماه در حال افزایش است  که در همین زمینه نامه ای از انجمن برای راه آهن ارسال و اعلام خطر شده که 35 دستگاه لکوموتیو بخش خصوصی متوقف شده است.

مجتبی لطفی افزود: در این نامه تاکید شده که لکوموتیوهای متوقف، نیاز به تعمیر دارد ولی مالکان پولی برای تعمیر ندارند چون نتوانسته اند مطالبات خود را از راه آهن دریافت کنند و اگر این شرایط اصلاح و مطالبات پرداخت نشود باید منتظر توقف تعداد بیشتری لکوموتیو بود.

بیشتر بخوانید:

صالحی: شرکت‌ های ریلی در مهلت مقرر، مطالبات راه آهن را پرداخت کنند

رئیس کارگروه لکوموتیو انجمن شرکت های ریلی عنوان کرد: نکته قابل توجه این است که اکنون گلوگاه حمل و نقل ریلی، لکوموتیو بوده و همه به دنبال تامین لکوموتیو بیشتری هستند.

او گفت: در چنین شرایطی جای تعجب دارد که لکوموتیو مورد نیاز بوده اما تعدادی از آنها متوقف است و شرکت ها برای تعمیر آنها به پول نیاز داند و پول مورد نیاز هم نه کمک است و نه وام بلکه طلب خود شرکت هاست، امادر اختیار آنها قرار نمی گیرد.

وی افزود: در واقع درخواست شرکت ها، پرداخت همان بخش از مطالباتی است که وصول شده و کسی ادعای بیشتری ندارد تا با تامین منابع مالی، کار تعمیرات انجام و لکوموتیو مورد نیاز تامین شود.

این مقام صنفی با تاکید بر این که در مجموع با این سیاست که همه مطالبات در بخش حمل و نقل ریلی به موقع پرداخت شود، موافق است، گفت: این که هم راه آهن و هم شرکت های خصوصی به این سمت بروند که مطالبات یکدیگر را به موقع پرداخت کنند، اقدام درستی است.

لطفی افزود: اما همچنان که تاکید شد، راه آهن نیز باید متعهد به پرداخت مطالبات بخش خصوصی باشد چرا که لکوموتیو، واگن و شبکه هیچ یک به تنهایی نه تنها درآمدی ندارند بلکه هزینه دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به این که راه آهن نیز به دلیل کاهش کمک های دولتی، در تامین هزینه نگهداری خطوط و شبکه با مشکل مواجخ بوده و بخش خصوصی هم در بخش لکوموتیو و واگن، نمی تواند روی خطی که کیفییت خوبی نداشته و نگهداری نشده، ایجاد درآمد کند، هر سه بخش لازم است در تامین هزینه ها به یکدگیر کمک کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید