بازدید سایت : ۳۵۸۰۵

احداث فرودگاه جدید در فاصله 65 کیلومتری فرودگاه موجود

مجوز احداث فرودگاه صادر شده و در جلسه شورای اداری استان تصمیم لازم در خصوص زمین، نحوه بارگذاری، تامین مالی و شیوه احداث گرفته می شود.

احداث فرودگاه جدید در فاصله 65 کیلومتری فرودگاه موجود
تین نیوز

چندی پیش وزیر راه و شهرسازی در قم گفت: احداث فرودگاه قم، درخواست مردم و تاکید رئیس جمهور بود که در این باره در شورای اداری قم تصمیم لازم برای اجرای پروژه گرفته شد.

به گزارش تین نیوز ، مهرداد بذرپاش افزود: هم اینک مجوز احداث فرودگاه قم صادر شده و در جلسه شورای اداری استان تصمیم لازم در خصوص زمین، نحوه بارگذاری، تامین مالی و شیوه احداث گرفته می شود.

کانال منابع تخصصی املاک و اسناد در این رابطه نوشت: کم نیستند پروژه های نیمه تمامی که عنوان می شود با انگیزه های سیاسی شروع شده ولی به دلیل کسری بودجه ، سرمایه عظیمی بر روی زمین نیمه تمام مانده است.  آیا نباید از گذشته درس عبرت گرفت؟

سوال اساسی برای تصمیم فوق این است: آیا صرف هزینه برای احداث یک فرودگاه از بودجه عمومی و برای احداث فرودگاهی در نزدیکی فرودگاه موجود، ضرورت دارد ؟ آیا این برداشت از خزانه، برای برطرف کردن مسائل اولویت دار کشور بهتر نیست؟

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    این فرودگاه سازنده خصوصی داره پس ... به کسی نیومده ،خزانه دولت هم از فروش نفت و گاز قم پرشده، سوما کرج،که چسبیده به تهران چرا فرودگاه داره

    • جواد

      ای ول گُل گفتی دمت گرم حرف حساب جواب نداره این آقایون دلشون برای کشور و خزانه نمیسوزه مشکل این جور آدم ها با شهر قم ست نمیخوان پیشرفتی داشته باشه یاحق

    • وطن

      مملکت پره از افراد نالایق بی تفکر و پول هدر کن ثروت مردم !

    • ناشناس

      ‌کم سواد یا بیسواد،اون‌پیمانکار از کجا پول میگیرد؟؟؟؟؟

    • حشمتی

      دوست عزیز فرودگاه کرج قبلا باری بوده و تازه مسافری شده و متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری نیست و متعلق به وزارت ارتباطات و در ضمن فرودگاه معین مهرآبادو بزرگترین مرکز آموزش خلبانی کشور

  • شیعه

    چون سرمایه گذاران این پروژه بی عرضه هستن و نمیتونن حقشونو بگیرند ۱۰ ساله دیگه هم افتتاح نمیشه

  • مهدی صفاری نیا

    به نظر من فرودگاه قم نسبت به خیلی از فرودگاههای دیگر کشور ، توجیه پذیری دارد.
    شهر قم جهان شهر اسلام وتشیع در دنیاست که سالانه بیشترین گردشگر مذهبی ار کشورهای مختلف را دارد .همچنین بیشترین مسافر پروازهای داخلی مشهد از مهرایاد مربوط به مسافرین قم است .

  • حمید

    مطمئنا احداث این فرودگاه پشت پرده داره و حتما چندین بار بودجش کسر خواهد امد تمدید خواهد شد!

  • ناشناس

    تصمیماتی خاص با پول ملت برای قشر خاص....؟

  • ناشناس

    اولا کهاز بیت مال استفاده نشده چون اول کار سرمایه گذار خصوصی مالک ارم کیش سرمایه گذاری کرده
    دوما ۶۰کیلومتر نه۱۳۰کیلومتر
    سوما تقریبا از۱۳۰تا کشور اینحا مفخور هس پس نصف اینا اگه خوان با طیاره برن وبیان هم اشتغال زای و هم کسب درآمده
    بدنیس یه خورده مطالبتو مرور کنی

  • ناشناس

    اگر مملکت دلسوز داشته باشد،
    قم نیاز به فرودگاه ندارد،
    دوطرف قم به فاصله های(۶۰) شست کیلومتر فرودگاههای اراک و تهران وجود دارد

  • ناشناس

    نه چون اکثر اعضای دولت .مجلس .مجلس خبرگان .تشخیص مصلحت نظام از قم هستن .حتما بدون درنظر گرفتن اولویت های ضرو کشور .انجام می شود

  • محمد

    در نظر بگیرید حضرات از طریق هوا و فرودگاه از قم به تهران سفر کنند

  • علی

    این هم سرنوشتی بهتر از منو ریل قم نخواهد داشت وقتی سکانداران مملکت یک مشت بی سواد مدرک دار هستند جز پول ملت را هدر دادن کار دیگری بلد نیستند. چو ناکس در ده کد خدایی کند کشاورز باید گدایی کند .

  • ناشناس

    ماشالله
    فقط دود کردن سرمایه مردم

  • نادر

    تمام تصمیمات بدون تفکر گرفته میشود

  • ساناز

    نسنجیده حرف نزنید
    قم شاهراه هست و خیلی ها دوست ندارند بزن تهران یا اراک و خیلی مسافرهای عراقی و پاکستان و کشورهای اسلامی دیگر دوست دارند مستقیم به قم مسافرت کنند نه تهران و اراک
    و اینکه فاصله بالای صد کیلومتر هست.
    لطفا گوگل مپس بزنید تا فاصله رو ببینید و اینکه دهن بین نباشید.

    • مهدی

      شاهراه چی هست ؟!!!! خدا وکیلی هر چی به ذهنتون میاد رو ننویسید . مردم می خونن و می خندن

  • ناشناس

    باید آب خلیج فارس و دریای خزر رو هم در قم بهم اتصال داد تا انشاالله خط کشتیرانی هم داشته باشه

    • ,عبداله

      اب سرچشمه کارون را خوردند ،فرودگاه و استقلال با پول نفت هشتاد میلیون ایرانی ،هم می خواهند

  • بیژن

    اگر واقعا کسی دلسوز است این فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران را از این حال اسفناک در بیاورید که واقعا باعث شرمساری است

  • صابر

    نرخ بلیط پرواز قم تهران چقدر میشه ??!!!

  • کاظم

    آقای وزیر جناب بذرباش جناب رییس جمهور خواسته ای دارند و قولی میدهند مگر نه اینکه شما بازوی تخصصی هستید. شما چرا امر غلط را تایید می کنید و خواهان اجرای غلط هستیددرکجای این جهان شمانمونه داریددر60کیلومتری یک‌شهرفرودگاه بین‌المللی وجوددارد فرودگاه دیگری احداث شودمگرفرودگاههای نظامی که موضوعیت آن جداهست یادتان باشد. شماکلمه مهندس رایدک‌میکشید و عهده دار وزارت خانه آیی تخصصی باران همه مهندسین با تجربه در سطح بهترین های جهان هستید. دستورحوزوی صادر نکنید دردسر برای مردم و نظام فراهم نکنید جمع کردنش امکان ندارد هزینه وپرسنل چنین فرودگاه غیراقتصادی کل وزارت خانه شما را می بلعد خداحافظ شما

  • جعفری

    احتمالا انتهای باند به فرودگاه امام خمینی ره متصل شود،مواظب برخورد هواپیماها باشیم.

  • احمد.

    سلام. امید واریم جلو این تصمیم عجولانه گرفته شود. باوجود فرودگاه امام نیازی به فرودگاه نیست.

  • ناشناس

    فقط به فک. خودشونن مناطق محروم کشک

  • علی

    چرا پول این مملکت در کویر تفته نابود میکنید
    مگر فاصله فرودگاه امام تا قم چقدر هست؟
    اصلا استان کردن یک شهر کویر و بلعیدن پول مردم چه فایده ای دارد
    کشیدن آب، فرودگاه ،ساختن کارخانجات غیر مولد و....در قم چه دلیلی دارد

  • عبداله

    فرودگاه امام که ابروی کشور است ،کامل کنید،مراجعان قمی با ذکر و دعا این فاصله را تحمل کنند

  • ناشناس

    بایداول به اندازه ۱۰تافرودگاه دوستان واشنایان مقامات دولتی بخورن تازه شایدپی این فرودگاه زده بشه بعدش همه مثل طرحهای قبلی که چه ارزکنم گندای قبلی روی زمین رهاوپول مملکت به جیب اقایان سرازیربشه بعدهم که یا۴سال ۸سال دولت تمام میشه ودولت بعدهم بایه طزدیگه میادمیگه این طرح ازاساس اشتباه بودویه جوردیگه میخوره وهمینطوراین منوال ادامه داره /b>

  • ابراهیم

    چون ارتباط با پايتخت که همه امکانات پزشکی اداری وغیره در آن متمرکز شده ومردم به ناچار باید به آنجا بروند وتنها فرودگاه داخلی مهرآباد است پس لزوم احداث یک فرودگاه داخلی دیگر در نزدیکی تهران لازم وضروری است

  • اکبر اسدی

    در این شرایط اقتصادی ،این اقدام کاملا بی فایده و بسیار پرهزینه چه ضرورتی دارد؟! جلب نظر عده ای معدود به قیمت نارضایتی عموم؟؟؟؟!!!!

  • ناشناس

    دست مهرداد درد نکند احداث فرودگاه در قم از نان شب هم واجب تراست از قدیم هم شهر قم مرکز اقتصادی بوده از مهمترین وارداتش میت بوده و صادراتش آخوند درثانی برای رفاه حال اعرابی که برای انواع صیغه به قم تشریف می اورند ضروری است .

  • ناشناس

    بهتر است فرودگاه نا تمام خمینی تکمیل شود تا فرود گاه دیگر شروع شود

  • بهنام

    احسنت ولی قم ظرفیت بالایی نداره

  • علیرضا

    فرود‌گاه قم کاملاتوجیه پذیراست ومیتواندکمبود فرودگاه تهران راپوشش دهدضمنابسیاری ازشهرهای دنیا بیش ازیک فرودگاه دارند پس ۶۰کیلومترفاصله سرریز مسافران تهران راهم پوشش میده همچنین قم بالاترین مسافرمذهبی رادارد لذاتوجیه دارد

  • ناشناس

    هزینه این فرودگاه تا زمانی که ساخته. بشه حداقل سه هزار میلیارد تومان است وقتی که افتتاح بشه خرج دولت برای نگهداری فرودگاه شروع میشه حالا اگر مسافر داشته باشد خوبه مسافر هم نخواهد داشت